www.biopoiotita.gr

Σάββατο, 3 Ιανουαρίου 2015

Αγνωστα ελληνικά προϊόντα σε μακρινές αγορές

Ο Ιταλός Nicola Robecchi, ο Παύλος Γεωργιάδης και ο Τσέχος Petr Jiskra, συνιδρυτές του We Deliver Taste που βοηθάει μικρούς παραγωγούς να «ακουστούν» στην οχλοβοή της παγκόσμιας αγοράς.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Ανοιξε την τηλεόρασή σου και θα δεις! Οι πιθανότητες είναι ότι σε κάποιο κανάλι κάποιος θα μαγειρεύει. Σήμερα όλοι μαγειρεύουν. Ομως, πραγματικά, πόσα ακούγονται σχετικά με τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε; Σχετικά με το πώς όλα αυτά συνδέονται με τις τοπικές οικονομίες; Ωστόσο οι σεφ είναι αφηγητές, εκείνοι που διηγούνται την ιστορία των τροφών. Θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον...». Ο Παύλος Γεωργιάδης είναι συνιδρυτής του We Deliver Taste, μιας νεοσύστατης επιχείρησης που στόχο έχει να φέρει κοντά τους μικρούς παραγωγούς της Μεσογείου με τις μεγάλες αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, μέσα από καινοτόμες πλατφόρμες απευθείας εμπορίου.

«Ο στόχος μας κυρίως είναι να φέρουμε μεγαλύτερη διαφάνεια στην τροφική αλυσίδα», λέει.

Διαγωνισμός

Τον συναντήσαμε, μαζί με τους δύο συνεργάτες του και συνιδρυτές της εταιρείας, τον Ιταλό Nicola Robecchi και τον Τσέχο Petr Jiskra, με αφορμή τη βράβευσή τους στον διεθνή διαγωνισμό Smart Living Challenge που γεννήθηκε στη Σουηδία και έχει στόχο την ενίσχυση ιδεών που προωθούν λύσεις βιώσιμης διαβίωσης μέσα στα αστικά περιβάλλοντα. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε σε περισσότερες από 120 χώρες από το Σουηδικό Ινστιτούτο και το Munktell Science Park, ενώ φιλοξενήθηκε στην Ελλάδα από την πρεσβεία της Σουηδίας και το Impact Hub Athens. Το We Deliver Taste ήταν ένας από τους 15 νικητές. «Ο διαγωνισμός παρέχει στο We Deliver Taste μια εξαιρετική ευκαιρία για να λάβουμε εποικοδομητικά σχόλια, μιας και ετοιμαζόμαστε να επεκταθούμε σε περισσότερες χώρες μέσα στο 2015. Αποτελεί για εμένα μεγάλη έμπνευση ότι μπορέσαμε να βάλουμε και την Ελλάδα μέσα στον παγκόσμιο χάρτη της καινοτομίας για ένα πιο αειφόρο μέλλον», λέει ο κ. Γεωργιάδης.

Πώς όμως θα καταφέρουν οι τρεις συνεργάτες να βοηθήσουν μικρούς παραγωγούς να «ακουστούν» στην οχλοβοή της παγκόσμιας αγοράς; «Δεν αγοράζουμε τα προϊόντα τους, αλλά δημιουργούμε την πλατφόρμα μέσω της οποίας οι παραγωγοί θα μπορούν να διαχειρίζονται με διαφανή τρόπο τις πληρωμές και τις παραγγελίες τους, ενώ παράλληλα οι καταναλωτές θα μπορούν να έρχονται σε επαφή με τις ιστορίες αλλά και την επιστήμη της κάθε γεύσης. Οι δυνατότητες ανταλλαγής πληροφοριών για κάθε στάδιο της διατροφικής αλυσίδας που μας παρέχουν πλέον οι νέες τεχνολογίες είναι απεριόριστες».

Οπως αναφέρει, στην Ελλάδα έχουμε πολλά νέα προϊόντα χωρίς ωστόσο να υπάρχει αντίστοιχη στρατηγική ώστε να φτάσουν αυτά στις διεθνείς αγορές. «Συνήθως πρόκειται για οικογενειακές επιχειρήσεις που συχνά δεν έχουν τα μάτια να δουν τη συνολική εικόνα. Αυτό που κάνουμε ουσιαστικά είναι ότι στήνουμε δίκτυα σε όλη την Ευρώπη, όπως στη Βρετανία, τη Σουηδία, το Λουξεμβούργο, με στόχο να κάνουμε γνωστά τα προϊόντα τους, φέρνοντάς τους σε επαφή με εστιατόρια και καταστήματα».

Ηδη μέσω του We Deliver Taste, το ελαιόλαδο μικρού παραγωγού από την Αλεξανδρούπολη έχει φτάσει στην αγορά της Πράγας.

Κίνητρα

«Παράλληλα, δίνουμε κίνητρα στους παραγωγούς να παράγουν με πιο βιώσιμο τρόπο. Οχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε όλη την Ευρώπη, οι νεαροί παραγωγοί είναι λίγοι. Τους λείπει το κίνητρο. Η δουλειά μας είναι ωραία γιατί όσο περισσότερο εργαζόμαστε τόσο περισσότεροι άνθρωποι εμπνέονται να ασχοληθούν με τη γη και την καλλιέργεια».

Kathimerini.gr