www.biopoiotita.gr

Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

"Φθηνό" και "ανώνυμο" γάλα αγοράζουν οι καταναλωτές


Του Γιώργου Μανέττα
Ο κανόνας που θέλει τους καταναλωτές να στρέφονται σε φθηνότερα προϊόντα ακόμη και όταν πρόκειται για βασικά είδη τροφίμων επιβεβαιώνεται πλήρως και στην περίπτωση του γάλακτος. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών SymphonyIRI Group που δημοσιεύει σήμερα η «Ημερησία.gr», οι πωλήσεις του γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας για το σύνολο του 2012 στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν 6,2% σε όγκο και ανήλθαν σε 51,6 εκατ. λίτρα έναντι 48,6 εκατ. λίτρα, τη στιγμή που η συνολική κατανάλωση στην αγορά παρέμεινε στάσιμη (στα 355,2 εκατ. λίτρα). Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η άνοδος των πωλήσεων σε αξία αφού ανήλθαν σε 45,7 εκατ. ευρώ από 40,9 εκατ. ευρώ το 2011, με την αύξηση να αγγίζει το 12% (11,7%).
Το γάλα ιδιωτικής ετικέτας που διαθέτουν από τα ράφια των καταστημάτων τους, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι τουλάχιστον 30% φθηνότερο σε σχέση με το επώνυμο και αποτελεί στην παρούσα φάση λύση για τα νοικοκυριά, ύστερα από τις δραστικές περικοπές στα εισοδήματά τους.
Επαγγελματίες του κλάδου των γαλακτοκομικών αναφέρουν πως η πορεία της ιδιωτικής ετικέτας είναι εντυπωσιακή, δεδομένου ότι γίνεται σε έναν χώρο που μέχρι πρότινος θεωρούνταν «προπύργιο» των επώνυμωνκαι εκτιμούν πως η τάση αυτή θα συνεχισθεί το επόμενο διάστημα. Ωστόσο, αποφεύγουν να τοποθετηθούν ξεκάθαρα εάν θα απειλήσουν την πρωτοκαθεδρία των επώνυμων, τονίζοντας πως μέχρι στιγμής κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στην προτίμηση των καταναλωτών.
Προσιτές τιμές
Σε αυτό, βέβαια, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι, καθοριστικό ρόλο έπαιξε η απόφαση των γαλακτοβιομηχανιών να διατηρήσουν σε προσιτά επίπεδα τον τιμοκατάλογό τους, είτε μέσα από προσφορές είτε μέσα από απευθείας μειώσεις τιμών. Είναι, λένε, μια κίνηση απαραίτητη καθώς το οικογενειακό εισόδημα συνεχίζει να δέχεται ασφυκτικές πιέσεις από την επιβολή νέων φόρων και «χαρατσιών», παρ' όλες τις ζημιές που προκαλεί στα οικονομικά τους.

ΠΗΓΗ:imerisia.gr