www.biopoiotita.gr

Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015

Στις αγορές μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στρέφονται οι καταναλωτές

Στις αγορές μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ στρέφονται οι Έλληνες καταναλωτές. 

Βασικός λόγος είναι η εξοικονόμηση χρόνου και ακολουθούν η ύπαρξη online προσφορών με χαμηλές τιμές και η ποικιλία προϊόντων που μπορεί να μη διατίθενται σε συνοικιακά σούπερ μάρκετ.

Σύμφωνα με πρόβλεψη της Convert Group eBusiness Consulting, εξειδικευμένη συμβουλευτική εταιρεία στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, η αξία των αγορών καταναλωτικών αγαθών από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ θα φτάσει το 2015 τα 28 εκατ. ευρώ, ενώ το 2020 εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 383 εκατ. 


Εκτιμώντας ότι ο συνολικός τζίρος των σούπερ μάρκετ το 2020 θα αγγίξει τα 10,5 δισ. ευρώ, τότε οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ θα αποτελούν το 3,6% του συνόλου του κλάδου και το 2,9% επί της συνολικής αξίας αγαθών και υπηρεσιών που θα αγοράζουν οι Έλληνες από το ίντερνετ, αναφέρει η Convert Group eBusiness Consulting.

«Οι προβλέψεις αυτές πιθανόν να είναι και μετριοπαθείς» σημειώνει σχετικά ο διευθύνων σύμβουλος της Convert Group Παναγιώτης Γκεζερλής και προσθέτει: «Στην Αγγλία το 5% των αγορών από σούπερ μάρκετ γίνεται ήδη μέσω ίντερνετ και έχουμε διαπιστώσει σε πολλούς κλάδους ότι οι τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο έρχονται στην Ελλάδα με καθυστέρηση πέντε ετών».

Όσον αφορά στον προσδιορισμό της αξίας των online αγορών, σύμφωνα με την Convert Group eBusiness Consulting, έχουν ληφθεί υπ' όψιν οι εκτιμήσεις των παραγόντων του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Συγκεκριμένα, τον μεγαλύτερο τζίρο σταδιακά θα δημιουργήσουν οι μεγάλες αλυσίδες, ενώ ακολουθούν αμιγώς ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.

Οι μικρές παραδοσιακές αλυσίδες που συνήθως εστιάζουν σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές θα έχουν μια σημαντική ευκαιρία να επεκτείνουν το δίκτυο πελατών τους και να παραδίδουν μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την επικράτεια. Τέλος, την εικόνα συμπληρώνουν ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα που έχουν εντάξει στα διαθέσιμα προς πώληση είδη τους προϊόντα καθημερινής χρήσης, όπως απορρυπαντικά, πάνες, καθαριστικά κ.ά.

Σύμφωνα με την Convert Group eBusiness Consulting, ένας κλάδος που έχει αρκετά κοινά με τον κλάδο των online σούπερ μάρκετ, είναι αυτός των online φαρμακείων. Ήδη το 2014 ο τζίρος που έκαναν τα online φαρμακεία στην Ελλάδα πλησίασε τα 80 εκατ. ευρώ, ενώ πριν από δύο χρόνια ήταν μόλις 10 εκατ. Αυτό το στοιχείο αποδεικνύει πόσο γρήγορα οι Έλληνες υιοθετούν τις ηλεκτρονικές αγορές σε είδη καθημερινής φροντίδας, περιποίησης και συμπληρωμάτων διατροφής. 
Zougla.gr