www.biopoiotita.gr

Κυριακή, 2 Νοεμβρίου 2014

Με 4 νέα προγράμματα η Ελλάδα στην προώθηση αγροτικών προϊόντων

Τέσσερα προγράμματα προώθησης ελληνικών αγροτικών προϊόντων σε αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και σε τρίτες χώρες ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συνολικού προϋπολογισμού 10.270.107 ευρώ, εκ των οποίων η Κομισιόν συνεισφέρει τα 5.358.357 ευρώ.

Τα νέα προγράμματα προώθησης περιλαμβάνουν για πρώτη φορά το αιγοπρόβειο κρέας, τόνισε ο Επιτροπος Ντατσιάν Τσιόλος.Τα νέα προγράμματα προώθησης περιλαμβάνουν για πρώτη φορά το αιγοπρόβειο κρέας, τόνισε ο Επιτροπος Ντατσιάν Τσιόλος.

Να σημειωθεί ότι τα προγράμματα αυτά εντάσσονται στα 27 νέα προγράμματα για την προώθηση γεωργικών προϊόντων, διάρκειας τριών ετών και συνολικού προϋπολογισμού 77,4 εκατ. ευρώ, που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα οποία θα συνδράμει ποσό 39 εκατ. ευρώ.

Πιο αναλυτικά τα εν λόγω προγράμματα για τη χώρα μας είναι τριετή, ως επί το πλείστον τα ανέλαβαν συνεταιριστικές επιχειρήσεις και αφορούν την προώθηση:

- νωπών οπωροκηπευτικών στην ελληνική αγορά από Συνεταιριστικές οργανώσεις (Συν. Ζαγοράς, ΕΑΣ Νάξου και ΠΕΣ) εκτιμώμενου συνολικού προϋπολογισμού 2.233.020 ευρώ, με κοινοτική συγχρηματοδότηση 1.339.813 ευρώ.

- προστατευόμενων προϊόντων (ΠΟΠ/ΠΓΕ/ΕΠΙΠ) σε Ελλάδα, Γερμανία και Κύπρο, από τις εταιρείες Κρητών Άρτος, ΜΠΟΤΖΑΚΗΣ ΑΕΒΒΤ και ΜΑΣΑΟΥΤΗΣ, εκτιμώμενου συνολικού προϋπολογισμού 2.383.000 ευρώ, με κοινοτική συγχρηματοδότηση 1.191.500 ευρώ.

- προστατευόμενων προϊόντων (ΠΟΠ/ΠΓΕ/ΕΠΙΠ) σε Λευκορωσία, Ρωσία, Τουρκία και Μέση Ανατολή· από Συνεταιριστικές οργανώσεις (Ένωση Μαστιχοπαραγωγών Χίου, Α.Σ. Κύμης και την MEDITERRA), εκτιμώμενου συνολικού προϋπολογισμού 2.993.087 ευρώ, με κοινοτική συγχρηματοδότηση 1.496.544 ευρώ.

-μεταποιημένων οπωροκηπευτικών στις αγορές της Λατινικής Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, από την Συνεταιριστική Αγροτική Εταιρική Σύμπραξη ΑΛΜΜΕ εκτιμώμενου συνολικού προϋπολογισμού 2.661.000 ευρώ με κοινοτική συγχρηματοδότηση 1.330.500 ευρώ.


Τα 27 νέα προγράμματα
Τα επιλεχθέντα προγράμματα καλύπτουν διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως νωπά και επεξεργασμένα φρούτα και λαχανικά, γαλακτοκομικά, ποιοτικά προϊόντα (προστατευόμενες ονομασίες προέλευσης, προστατευόμενες γεωγραφικές ενδείξεις, εγγυημένα παραδοσιακά ιδιότυπα προϊόντα και οικολογικά προϊόντα), άνθη, ποιοτικό κρέας και, για πρώτη φορά, κρέας αιγοπροβάτων. 

Ο επίτροπος Γεωργίας Ντατσιάν Τσόλος δήλωσε σχετικά: «Είμαι στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσω την υποστήριξή μας για τα νέα αυτά προγράμματα προώθησης, τα οποία περιλαμβάνουν για πρώτη φορά το αιγοπρόβειο κρέας. Ελπίζω ότι θα τονώσουν την κατανάλωση και τις πωλήσεις στη δύσκολη αυτή περίοδο. Την τελευταία 5ετία, η ΕΕ έχει γίνει καθαρός εξαγωγέας γεωργικών προϊόντων διατροφής, και η αξία των εξαγωγών αυτών αυξάνεται ταχύτερα από τον όγκο τους, καθώς οι καταναλωτές σε άλλα μέρη του κόσμου εκτιμούν τις παραδόσεις, τις ποιοτικές προδιαγραφές και τις γεύσεις της Ευρώπης. Τα σημερινά νέα μέτρα θα αυξήσουν περισσότερο αυτή τη φήμη».

Έως τις 15 Ιουνίου 2014, στο πλαίσιο του καθεστώτος ενημέρωσης και προώθησης, οι υπηρεσίες της Επιτροπής έλαβαν 43 προτάσεις για προγράμματα που στοχεύουν τόσο στην εσωτερική αγορά της ΕΕ όσο και σε τρίτες χώρες• οι προτάσεις αυτές εντάσσονται στο δεύτερο «κύμα» επιλογής προγραμμάτων για το 2014. Κατόπιν αξιολόγησης, επιλέχθηκαν για συγχρηματοδότηση 27 προτάσεις προγραμμάτων, εκ των οποίων 21 στοχεύουν στην εσωτερική αγορά και 6 σε τρίτες χώρες. Οι τρίτες χώρες και οι περιφέρειες στις οποίες στοχεύουν τα προγράμματα είναι η Βόρεια Αμερική, η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Νοτιοανατολική Ασία, η Ιαπωνία, η Βόρεια Αφρική και η Τουρκία. 

Επιπλέον, δύο από τα εγκριθέντα προγράμματα είναι πολυπρογράμματα, δηλαδή υποβλήθηκαν από οργανισμούς εγκατεστημένους σε διάφορα κράτη μέλη, οι οποίοι διεξάγουν από κοινού μια εκστρατεία προώθησης. Στο πλαίσιο της πρόσφατα εγκριθείσας μεταρρύθμισης της πολιτικής προώθησης προϊόντων, θα ενθαρρύνονται ακόμη περισσότερο τέτοιου είδους εκστρατείες.
Agronews.gr