www.biopoiotita.gr

Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2013

Έξι «συναρπαστικά» οφέλη υγείας που κρύβει το τσάι

Αν προσπαθείτε να βελτιώσετε την υγεία σας ή να χάσετε μερικά κιλά ενόψει θερινών διακοπών, εκτός από τα συμπληρώματα διατροφής, μπορείτε να εντάξετε στο διαιτολόγιο σας το τσάι, που κάνει μικρά πραγματικά θαύματα. 

Σκεφτείτε ότι τα τρόφιμα δεν είναι οι μόνοι διατροφικοί παράγοντες που συντελούν στη διαχείριση του βάρους, την καταπολέμηση των ασθενειών, στη μείωση του άγχους και την ενίσχυση της ενεργητικότητας μας. 

Το τσάι εδώ και αιώνες παρέχει αποδεδειγμένα οφέλη στην υγεία μας, γι’ αυτό και αποτελεί μέρος της διατροφικής κουλτούρας πολλών εθνών. Μελέτες έχουν αποδείξει ότι τα συστατικά που περιέχονται σε ένα φλιτζάνι τσάι μπορούν να κάνουν θαύματα για την υγεία μας. 

Μελέτη που έγινε το 2011 και δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal Obesity έδειξε ότι τα ποντίκια που είχαν κάνει διατροφή με πολλά λιπαρά και συστατικά που περιέχει το πράσινο τσάι έπαιρναν βάρος με βραδύτερο ρυθμό από εκείνα που είχαν κάνει την ίδια δίαιτα αλλά χωρίς τα συστατικά του πράσινου τσαγιού. Η μελέτη δηλαδή έδειξε ότι τα εκχυλίσματα του πράσινου τσαγιού μπορούν πράγματι να παρέμβουν στον σχηματισμό του λίπους. Αλλά δεν θα πρέπει να συγχέουμε τα εκχυλίσματα του πράσινου τσαγιού με το εμφιαλωμένο πράσινο τσάι που μπορεί να είναι πλούσιο σε ζάχαρη. Για να απολαύσετε τα εκχυλίσματα του πράσινου τσαγιού, βράστε μόνοι σας πράσινο τσάι.΄

Τα μάτια, όπως και κάθε άλλο όργανο του σώματος, μπορεί να υποστούν οξειδωτικό στρες, καθιστώντας τα έτσι επιρρεπή σε διάφορες παθήσεις. Μελέτη που έγινε το 2010 έδειξε ότι τα συστατικά του πράσινου τσαγιού μπορούν να επηρεάσουν θετικά τους ιστούς των ματιών, ειδικά του αμφιβληστροειδή χιτώνα. Πιείτε λοιπόν πράσινο τσάι και προστατέψτε την υγεία της όρασή σας.΄

Το άσπρο τσάι έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε πολυφαινόλες, οι οποίες είναι γνωστές για τα οφέλη που έχουν στην υγεία μας. Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι όσοι πίνουν τσάι μπορεί να έχουν ανακαλύψει ήδη την πηγή της νεότητας! Τα εκχυλίσματα άσπρου τσαγιού αναστέλλουν την δημιουργία των ρυτίδων ενισχύοντας την ελαστίνη και το κολλαγόνο, δύο βασικούς παράγοντες της σφριγηλότητας του δέρματος. Επίσης μελέτη που έγινε το 2011 κατάληξε στο συμπέρασμα ότι το πράσινο τσάι συντελεί στην διατήρηση της νεότητας των αρθρώσεων του σώματος.΄

Ένα φλιτζάνι μαύρο τσάι μπορεί να είναι ότι χρειάζεστε όταν είστε αγχωμένοι. Μελέτη έδειξε ότι το μαύρο τσάι συντελεί στην μείωση των ορμονών του στρες αλλά και της αρτηριακής πίεσης του αίματος. Επίσης μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο Journal of the American Medical Association έδειξε ότι η κατανάλωση μαύρου τσαγιού για έξι μήνες συντελεί στη μείωση της συστολικής αρτηριακής πίεσης του αίματος. Τέλος, μελέτη του 2010 που εστίασε σε διάφορες ποικιλίες τσαγιού έδειξε ότι το τσάι μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη.΄

Μελέτη έδειξε ότι το πράσινο τσάι μπορεί να βελτιώσει την ενδοθηλιακή λειτουργία αρκετά γρήγορα μετά την κατανάλωσή του, αρκεί να μην έχετε προσθέσει στο φλιτζάνι σας γάλα. Οι κασεΐνες που περιέχει το γάλα μπορεί να μειώσουν τα καρδιοπροστατευτικά οφέλη του τσαγιού.΄

Το τσάι μπορείτε να το βρείτε παντού ή να έχετε μαζί σας την αγαπημένη σας ποικιλία. Πιείτε το ζεστό ή κρύο και απολαύστε όλα τα οφέλη του. Αν δεν είστε λάτρεις του τσαγιού δεν χάνετε τίποτα δοκιμάζοντας την ποικιλία των γεύσεων που υπάρχουν στην αγορά, μέχρι να βρείτε την αγαπημένη σας ποικιλία.΄
http://health.in.gr/nutrition/news/article/?aid=1231255350