www.biopoiotita.gr

Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013

Η νέα γενιά κόντρα στην κρίση

Ολοένα και περισσότερες νέες προσπάθειες έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία αυτά, «πέτρινα» χρόνια και έχουν καταφέρει να επιβιώσουν παρά τις όποιες αντιξοότητες. Αντιξοότητες οι οποίες οφείλονται σε διάφορους καθαρά «ελληνικούς» παράγοντες, όπως για παράδειγμα η… αθάνατη γραφειοκρατία ή η και η μη διαφανής και αξιοκρατική αξιολόγηση στον τομέα των χρηματοδοτήσεων. Και όμως, προ κρίσης και κατά την διάρκεια αυτής, αναπτύχθηκε και μια νέα γενιά Ελλήνων οι οποίοι επιχειρούν σε πείσμα των καιρών, παραμένοντας πιστοί και προσηλωμένοι στους στόχους της.

 «Kατάσταση έκτακτης ανάγκης» Αυτή είναι η απάντηση του κ. Ανδρέα Στεφανίδη, Προέδρου της ΟΕΣΥΝΕ (Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών), σε σχετική μας ερώτηση για την παρούσα κατάσταση στην ελληνική επιχειρηματικότητα. «Τόσο για τις υπάρχουσες επιχειρήσεις όσο και για τις νέες τα πράγματα είναι απελπιστικά. Έχουμε τρίτη χρονιά παρατεταμένης ύφεσης, με ένα σύστημα το οποίο λειτουργεί χάλια και με κάποια μικρά capital funds τα οποία κάτι προσπαθούν να κάνουν, όμως με πέντε επενδύσεις τον χρόνο και 30% ανεργία καταλαβαίνετε ότι τα πράγματα δεν είναι και τόσο ρόδινα. »

Υπάρχουν πολλές εξαιρετικές προσπάθειες από νέους ανθρώπους, όμως σε ένα περιβάλλον ύφεσης και τέτοιας γραφειοκρατίας πολύ λίγες από αυτές ευδοκιμούν με αποτέλεσμα το ζητούμενο, δηλαδή η ανάπτυξη και οι νέες θέσεις εργασίας να πηγαίνουν περίπατο. Δεν μας ενδιαφέρουν οι πέντε-δέκα εξαιρετικές περιπτώσεις που πάντα θα προκύπτουν, μας ενδιαφέρει η αύξηση των ποσοστών επιτυχίας μαζικά. Γιατί ακόμα και αν δημιουργήσεις αύριο επιχείρηση, έτσι όπως έχει σβήσει η αγοραστική δύναμη των πολιτών δεν θα βρίσκεις ανθρώπους να αγοράσουν το προϊόν σου», εξηγεί ο ίδιος.

Πέρα όμως από την οικονομική κρίση, ποια είναι τα υπόλοιπα εμπόδια τα οποία ταλαιπωρούν το νέο ελληνικό επιχειρείν; Κατ’ αρχήν, η έλλειψη ρευστότητας. «Κανένας νέος άνθρωπος και προ κρίσης και κατά τη διάρκειά της δεν είχε να βάλει λεφτά για να τολμήσει την ιδέα του., αναφέρει σχετικά ο κ. Στεφανίδης και στέκεται και στο ζήτημα της αξιολόγησης:

«Ο αδιαφανής τρόπος με τον οποίο αξιολογούνται μέχρι σήμερα οι νέες ιδέες, δεν εξασφαλίζει ότι όλες οι αξιόλογες ιδέες θα βγουν μπροστά, ιδιαίτερα στο κομμάτι που αφορά τις κρατικές και ευρωπαϊκές ενισχύσεις μέσα από το ΕΣΠΑ». «Πρέπει να γίνουμε περισσότερο εξωστρεφείς» Ο Διαμαντής Κιτρίδης, CEO και ιδρυτής της Citrine Marketing Communication παραδέχεται ότι η κατάσταση είναι δύσκολη σήμερα, όμως βλέπει με αισιοδοξία το μέλλον. Η εταιρεία του αποτελεί μια από τις πρώτες στην Ευρώπη που σχεδίασε και υλοποίησε καμπάνιες σε social media για μεγάλες εταιρείες όπως η PepsiCo και η L’Oreal, ενώ ο ίδιος αντιλαμβανόμενος το 2005 την δύναμη του virality στα social media ενσωμάτωσε στην επικοινωνία των πελατών του τεχνικές προώθησης μέσω αυτών.

 «Αυτή τη στιγμή αγωνιζόμαστε να σταθούμε όρθιοι. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η έλλειψη ρευστότητας και η απουσία επιχειρηματικής κουλτούρας στην Ελλάδα. Όταν κάποιος ακούει την λέξη ‘επιχειρηματίας’ φαντάζεται έναν τύπο με ακριβό αυτοκίνητο και πούρο που κλέβει λεφτά. Ο Έλληνας επιχειρηματίας κατά μέσο όρο είναι ένας άνθρωπος που αγωνίζεται και δίνει λεφτά σε θέσεις εργασίας», λέει χαρακτηριστικά.

«Πρέπει να γίνουμε περισσότερο εξωστρεφείς και να συνεργαστούμε καλύτερα. Έχουν γίνει αρκετές κινήσεις και από το κράτος. Φτάσαμε στο 2013 για να καταργηθεί ο κώδικας βιβλίων και στοιχείων για την επιχείρηση. Αυτό υπήρχε μόνο στην Ελλάδα και σε κάποιες αφρικανικές χώρες. Εν μέσω κρίσης, γίνονται αλλαγές που δεν τολμούσε κανείς να κάνει πριν. Είμαι αισιόδοξος παρά την κρίση και τα προβλήματα», προσθέτει.
του Νικόλα Γεωργιακώδη