www.biopoiotita.gr

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013

Moνόδρομος τα τρόφιμα με ταυτότητα και εξαγωγικό προφίλ για το ΙΟΒΕ


Τσατσάκης Γιάννης|  18/04/2013 - 03:17 μμ
Εφαλτήριο για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας μπορεί να αποτελέσει η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών με την προϋπόθεση ότι θα δώσει μεγάλο βάρος στην παραγωγή επώνυμων ποιοτικών τροφίμων υψηλής υπεραξίας και εξίσου υψηλών εξαγωγικών προοπτικών.
Το ΙΟΒΕ επισημαίνει ότι μια από τις βασικές προτεραιότητες της ελληνικής αγροδιατροφικής βιομηχανίας πρέπει να είναι η 
οργανωμένη προώθηση του ελληνικού brand name τροφίμων.Το ΙΟΒΕ επισημαίνει ότι μια από τις βασικές προτεραιότητες της ελληνικής αγροδιατροφικής βιομηχανίας πρέπει να είναι η οργανωμένη προώθηση του ελληνικού brand name τροφίμων.
Τα παραπάνω επισημαίνει, μεταξύ άλλων, επισημαίνει το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) σε πολυσέλιδη έκθεση που εκπόνησε για τον κλάδο και η οποία υπογραμμίζει τον κομβικό του ρόλο στην ελληνική μεταποίηση και οικονομία.
Το Ίδρυμα επισημαίνει ότι ένα από τα βασικότερα «όπλα» που έχει στη διάθεσή της η ελληνική αγροδιατροφική βιομηχανία σε αυτή την κατεύθυνση είναι η ποιότητα και η ταυτότητα των εγχώριων προϊόντων και γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο θα πρέπει να αποτελέσει βασική προτεραιότητα η οργανωμένη προώθηση του ελληνικού brand name τροφίμων.
Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ, το μεγαλύτερο μερίδιο του ελληνικού κλάδου τροφίμων στη μεταποίηση αντανακλά αφενός την εγχώρια δυναμική του, την οποία αντλεί και από τη σύνδεσή του με τον τουρισμό, τα ξενοδοχεία και εστιατόρια, αφετέρου όμως και την υπό ανάπτυξη των λοιπών κλάδων του εγχώριου τομέα της μεταποίησης.

Η ελληνική βιομηχανία τροφίμων συνιστά έναν από τους σημαντικότερους τομείς της οικονομίας και η συμβολή της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων στα κύρια διαρθρωτικά μεγέθη της οικονομίας είναι εξαιρετική, καθώς, σύμφωνα με την έκθεση, καλύπτει το 1/5 του συνόλου των επιχειρήσεων της μεταποίησης και σε αυτόν απασχολείται το 1/4 του συνόλου των απασχολούμενων στην παραγωγή.

Επιπλέον, ως προς την ακαθάριστη προστιθέμενη αξία και τον κύκλο εργασιών, ο τομέας καλύπτει το 30% και 25% αντίστοιχα στο σύνολο μεταποίησης.

Σημειώνεται ότι ο κλάδος υπέστη ισχυρό πλήγμα το 2009, οπότε και ξεκίνησε η υφεσιακή πορεία της ελληνικής οικονομίας, σε όρους απασχόλησης, ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας, πωλήσεων κ.α.. Η μείωση αυτή όμως προήλθε κυρίως από τις πολύ μικρές επιχειρήσεις (κάτω των 10 εργαζομένων) οι οποίες αποτελούν ωστόσο και τη συντριπτική πλειοψηφία, τόσο στη βιομηχανία τροφίμων (95%), όσο και στα ποτά (90%).

Παρόλα αυτά, ύστερα από μια πτώση της μέσης ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας τροφίμων, ποτών και καπνού κατά 23% περίπου την περίοδο 2005-2008, την τριετία 2009-2011 ο κλάδος καταγράφει τη μεγαλύτερη μέση ετήσια συμβολή του ως προς το σύνολο της μεταποίησης σε όρους προστιθέμενης αξίας παραγωγής από τις αρχές του 2000.

Με βάση τα παραπάνω, το ΙΟΒΕ εκτιμά πως η ελληνική βιομηχανία τροφίμων και ποτών διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις ώστε να παραμείνει βασικός μοχλός ανάπτυξης της χώρας, ακόμα και σε αυτή την ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο που βιώνουμε.




Διαβάστε εδώ αναλυτικά ολόκληρη την IOBE, Μελέτη για τη Βιομηχανία Τροφίμων και Ποτών, 2013.pdf