www.biopoiotita.gr

Τετάρτη, 13 Μαρτίου 2013

Στα κριτήρια που προσδιορίζουν την ελληνικότητα ενός προϊόντος επισκεντρώθηκε το συνέδριο για το Ελληνικό Προϊόν


Η σημασία του ελληνικού προϊόντος για την εγχώρια οικονομία, θα απασχολεί το Συνέδριο με τίτλο «Ελληνικό Προϊόν! Δύναμη Ανάπτυξης και Εξωστρέφειας της Ελληνικής Οικονομίας», που διοργανώνει την Τετάρτη (13/3) η ΕΤΑΠ του ΕΒΕΑ. Τα βασικά ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν οι ομιλητές του συνεδρίου, το οποίο ολοκληρώνεται περίπου στις 6 σήμερα το απόγευμα αφορούν, μεταξύ άλλων, στο κριτήριο που προσδιορίζει την ελληνικότητα ενός προϊόντος και στην πραγματική σημασία του ελληνικού προϊόντος για την ελληνική οικονομία. Παράλληλα, θα παρουσιαστούν επιτυχημένες στρατηγικές που ακολούθησαν ελληνικές πολυεθνικές εταιρείες ώστε να διεισδύσουν σε ξένες αγορές.
Στόχος του Συνεδρίου – σύμφωνα με όσα ανέφερε στην ομιλία του ο Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κ. Κων. Μίχαλος – είναι να αποτελέσει πλατφόρμα διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών και των κέντρων λήψης αποφάσεων σχετικά με τα κριτήρια που καθορίζουν την ελληνικότητα των προϊόντων και της παραγωγής, καθώς και με τα προϊόντα εκείνα που προσθέτουν αξία στην οικονομία και που αξίζει να στηρίζουν οι καταναλωτές για την επίτευξη ανάκαμψης και την επιτάχυνση της αναπτυξιακής προοπτικής.
Το Συνέδριο αναμένεται να παρακολουθήσουν περισσότερα από 250 στελέχη επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, τόσο ελληνικής ιδιοκτησίας όσο και πολυεθνικών, καθώς και εξαγωγικών επιχειρήσεων ή επιχειρήσεων που θέλουν να αναπτύξουν εξαγωγική δράση, σύμβουλοι, εμπειρογνώμονες και ακαδημαϊκοί.

Η θεματολογία

Τα θέματα του συνεδρίου είναι:
  • Ποιο είναι το κριτήριο που προσδιορίζει την ελληνικότητα ενός προϊόντος;
  • Ποια είναι η πραγματική σημασία του ελληνικού προϊόντος για την ελληνική οικονομία;
  • Ποια είναι η συνεισφορά των διεθνών brands που παράγουν τα προϊόντα τους χρησιμοποιώντας ελληνικούς παραγωγικούς συντελεστές;
  • Ποιος είναι ο ρόλος του Κράτους και των θεσμών και σε τι βαθμό διευκολύνουν την ελληνική παραγωγή;
  • Ποια είναι η θέση του ελληνικού προϊόντος στο εξωτερικό;
  • Πώς μπορεί το ελληνικό προϊόν να γίνει πιο ανταγωνιστικό;
  • Ποιες είναι οι στρατηγικές που ακολούθησαν επιτυχημένες ελληνικές πολυεθνικές εταιρείες στη διείσδυσή τους σε ξένες αγορές;
  • Ποια είναι τα «παθήματά» τους και ποιες οι επιτυχημένες πρακτικές που εφάρμοσαν;
  • Πώς μπορεί να συμβάλει η ελληνική παραγωγή στην έξοδο της χώρας από την κρίση;

Υφυπουργός Ανάπρυξης

Η παραγωγική διαδικασία θα αποτελεί το βασικό κριτήριο βάσει του οποίου ένα προϊόν θα μπορεί να χαρακτηρίζεται και να προβάλλεται ως ελληνικό. Τα παραπάνω δήλωσε ο υφυπουργός Ανάπτυξης Αθανάσιος Σκορδάς, μιλώντας στο συνέδριο «Προϊόν Ελληνικό! Δύναμη Ανάπτυξης & Εξωστρέφειας της Ελληνικής Οικονομίας». «Η κρίση δε θα ξεπεραστεί με ελληνικά σημαιάκια αλλά με μια εμπορική πολιτική έντιμη για τον καταναλωτή, με υψηλής ποιότητας προϊόντα που θα βρουν τη θέση τους στις διεθνείς αγορές», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αναπτύσσοντας διεξοδικά την πρωτοβουλία του υπουργείου για χρήση του σήματος «ελληνικό προϊόν», ο υφυπουργός Ανάπτυξης ενημέρωσε ότι το σήμα αυτό θα είναι προαιρετικό, κατανοητό και αναγνωρίσιμο για προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα και πληρούν του όρους της ΕΕ.
Γνωστοποίησε ακόμη πως το αμέσως προσεχές διάστημα θα πραγματοποιηθεί ανοικτός διαγωνισμός πρόσκλησης της επιχειρηματικότητας για τη διαμόρφωσή του.
Όπως είπε ο κ. Σκορδάς, θα μπει τέλος στην αναρχία γύρω από το ζήτημα της ελληνικότητας και το σήμα δεν θα αφορά στην αναδιανομή της αγοράς στον εσωτερικό ανταγωνισμό καθώς την τελευταία διετία διαπιστώνεται ενδυνάμωση της τάσης των καταναλωτών να αγοράζουν ελληνικά προϊόντα, στηρίζοντας την ελληνική παραγωγή.
Τόνισε ακόμη ότι η ελληνική ταυτότητα θα αντικατοπτρίζει τη συνολική σύγχρονη αντίληψη που δημιουργεί επενδύσεις πλούτο και θέσεις εργασίας για τη χώρα.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης σημείωσε ακόμη ότι η προσπάθεια αυτή αφορά το «πατριωτικό επιχειρείν» με προϊόντα υψηλής ποιότητας και ελκυστική ταυτότητα στις αγορές.
Θέλοντας μάλιστα να προλάβει ενδεχόμενες αντιδράσεις επιχειρηματιών, που μπορεί να εκλάβουν την πρωτοβουλία αυτή ως «επιχειρηματική αυτοκτονία» - λόγω των υψηλών φόρων, του κόστους της ενέργειας κλπ - ο κ. Σκορδάς είπε ότι η πολιτεία αναλαμβάνει τις ευθύνες της για να διαμορφωθούν συνθήκες βιωσιμότητας.'