www.biopoiotita.gr

Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου 2012

Στα ντελικατέσεν της Κίνας τα προϊόντα Γουμένισσες


Στον δρόμο των εξαγωγών βαδίζει μία οικοτεχνία από το Κιλκίς τοποθετώντας τα προϊόντα της με επιτυχία σε ντελικατέσεν της Αγγλίας, της Γερμανίας αλλά και των ΗΠΑ και της Κίνας. Πρόκειται για την εταιρεία παραγωγής ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων Γουμένισσες...

...που δημιούργησε στο χωριό Γρίβα του όρους Πάικου το 2000 η Δήμητρα Δάρτση.

Αρχικά η οικοτεχνία της κυρίας Δάρτση έφτιαχνε γλυκά κουταλιού και μαρμελάδες. Με το πέρασμα των χρόνων όμως η γκάμα των προϊόντων μεγάλωσε και οι Γουμένισσες έγιναν γνωστές στα ντελικατέσεν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και για τα ζυμαρικά, το ριζότο, το τσάι κα. Αξίζει να σημειωθεί ότι Το Βημα Gourmet συμπεριέλαβε, στο τεύχος Ιανουαριου 2012, ανάμεσα στα 100 καλύτερα προϊόντα του 2011 την κόκκινη σούπα τραχανάς της οικοτεχνίας από το Κιλκίς.

Όπως τονίζει στη Voria.gr η Δήμητρα Δάρτση, οι Γουμένισσες έχουν πραγματοποιήσει ήδη μικρές εξαγωγές σε Αγγλία, Γερμανία, Βέλγιο, ΗΠΑ και Κίνα, έχουν στείλει δείγματα στη Ρωσία και έχουν χαρακτηρίσει το 2013 ως έτος εξωστρέφειας. Στην ανάπτυξη των εξαγωγών αλλά και την ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην ελληνική αγορά αναμένεται να βοηθήσει το νέο, σύγχρονο πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο της οικοτεχνίας.

Η εταιρεία παρήγαγε και κυκλοφόρησε μόλις στην αγορά:
- δύο νέες μουστάρδες, με βάση την παραδοσιακή συνταγή της Θεσσαλονίκης. Μία πικάντική και μία με μέλι. Σημειώνεται ότι στη δεύτερη μουστάρδα, δεν χρησιμοποιείται καθόλου ζάχαρη, αφού ολόκληρη η ποσότητα της ζάχαρης, έχει αντικατασταθεί από το μέλι.
- δύο έτοιμες σπιτικές και χειροποίητες σάλτσες ζυμαρικών.  Η μία είναι κλασική με βασιλικό και η άλλη, με ρίγανη και θυμάρι. Είναι έτοιμες, καλομαγειρεμένες σάλτσες για την παρασκευή των οποίων χρησιμοποιούνται τα καλύτερα υλικά της χώρας όπως επιλεγμένο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο Λέσβου, λίγος πελτές Σαντορίνης, θαλασσινό αλάτι Μεσολογγίου και φρέσκα μυρωδικά βότανα που καλλιεργούνται στον κήπο της εταιρείας.

Οι Γουμένισσες έχοντας στόχο τις εξαγωγές προσαρμόζουν τα προϊόντα τους στις απαιτήσεις της διεθνούς αγοράς  και παράγουν γλυκά και μαρμελάδες τους με λιγότερη ζάχαρη, όπως τα προτιμά ο Ευρωπαίος καταναλωτής, με διακριτική (και όχι υπερβολική) γλυκύτητα. Η τεχνική αυτή προσδίδει εξαιρετικά προϊόντα, τα οποία διατηρούν όλο το άρωμα και τη γεύση των εκλεκτών ελληνικών φρούτων από τα οποία προέρχονται. Τα γλυκά και οι μαρμελάδες της εταιρείας έχουν περιεκτικότητα σε φρούτο από 75% έως και 100% και γεύση εντελώς σπιτική. Με τον τρόπο αυτό αναδεικνύουν τις δυνατότητας της ελληνικής γης να παράγει εξόχως ποιοτικά υλικά που μπορούν να ενσωματώσουν μεγάλη προστιθέμενη αξία.


(Της Αθανασίας Μπίδιου, από το voria.gr)

http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=116274