www.biopoiotita.gr

Τρίτη 28 Μαρτίου 2017

Γιαγιά σεφ από τη Χίο έγινε star στη Ν. Υόρκη


Η Χιώτισσα κυρία Πλουμίτσα εκπροσωπεί με τις συνταγές της την Ελλάδα στο εστιατόριο Enoteca Maria της Νέας Υόρκης
Ποιος δεν λατρεύει την κουζίνα της... γιαγιάς; Στην «τεχνογνωσία» τους επένδυσε το εστιατόριο Enoteca Maria στο Στάτεν Αϊλαντ της Νέας Υόρκης και έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή μέρη για τους λάτρεις του καλού φαγητού.
Η ελληνική κουζίνα δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τα προσεγμένα μενού που δημιουργούν καθημερινά γιαγιάδες-σεφ από διάφορες χώρες του κόσμου.

Την ελληνική εκπροσώπηση έχει αναλάβει η γιαγιά Πλουμίτσα από τη Χίο και τις ημέρες που φροντίζει για το μενού παρουσιάζει γεύσεις της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας. Η ηλικιωμένη Χιώτισσα κατάγεται από τον Αγιο Γεώργιο Συκούση και σε ηλικία 24 χρόνων παντρεύτηκε και μετανάστευσε στις ΗΠΑ. Στο κείμενο με το οποίο συστήνεται στους πελάτες αναφέρει ότι άρχισε να μαγειρεύει όταν τα παιδιά της ήταν στο σχολείο, με συνταγές που της έστελνε η μητέρα της!

«Στα γράμματα που μου έστελνε έγραφε πώς έφτιαχνε διάφορα φαγητά και ακολουθούσα τις οδηγίες της. Σιγά σιγά έμαθα να φτιάχνω τα ωραία φαγητά της μητέρας μου. Τώρα που τα παιδιά μου έχουν μεγαλώσει και ο μεγαλύτερος γιος μου έχει παντρευτεί και έχω εγγονό, έρχονται στο σπίτι και τους φτιάχνω τα ελληνικά φαγητά και γλυκά που τους αρέσουν. Θέλω να μάθουν όλοι τα φανταστικά πιάτα της Ελλάδας. Γι' αυτό είμαι τόσο ενθουσιασμένη που θα παρουσιάσω μια γεύση της Ελλάδας σε τέτοιο ωραίο εστιατόριο. Ο προστάτης του χωριού μου, ο άγιος Γεώργιος, με κάλεσε πίσω κοντά του στον Αγιο Γεώργιο του Στάτεν Αϊλαντ!» λέει.
Πολυεθνική διάσταση
Η ιδέα του εστιατορίου ξεκίνησε όταν ο ιταλικής καταγωγής Τζόντι Σκαραβέλα έχασε σε σύντομο διάστημα γιαγιά και μητέρα. Η αίσθηση της απώλειας τον έκανε, όπως λέει, να ανοίξει εστιατόριο με Ιταλίδες γιαγιάδες! Ομως υπήρχε ανταγωνισμός μεταξύ τους κι έτσι έδωσε... πολυεθνική διάσταση! Το εστιατόριο λειτουργεί από το 2006 και παρουσιάζει καθημερινά ένα μενού, το οποίο αναλαμβάνει μία από τις 30 έως 40 γιαγιάδες-σεφ με γεύσεις της πατρίδας της. Στην ιστοσελίδα του εστιατορίου συγκεντρώνει συνταγές απ' όλον τον κόσμο και η «δική μας» γιαγιά συμμετέχει με οδηγίες για «μελιτζάνες παπουτσάκια».

ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΤΣΑΛΑΣ
espressonews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου