www.biopoiotita.gr

Πέμπτη, 23 Φεβρουαρίου 2017

Σήμα ποιότητας για τα προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας

Σήμα ποιότητας για τα προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας

Σε αγροτοδιατροφική σύμπραξη προχωράει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, με στόχο την καλύτερο προώθηση των ζητημάτων του πρωτογενούς τομέα και την συσπείρωση των παραγωγών. Οι πρώτες 28 επιχειρήσεις υπογράφουν την Δευτέρα το καταστατικό τους, συστήνοντας την εταιρεία που θα βάλει κάτω από την «ομπρέλα» της τα προϊόντα της περιοχής, κάτω από ένα συγκεκριμένο σήμα ποιότητας, πιστοποιώντας τα.
Όπως είπε χαρακτηριστικά ο περιφερειακός σύμβουλος από τα Γρεβενά και πρόεδρος στην «Αγροτοδιατροφική Σύμπραξη», Γρηγόρης Γιαννόπουλος μιλώντας στο ράδιοΛόγος και τον Λύσανδρο Ρήγα: «Πρόκειται για ένα στοίχημα που έχουμε βάλει σαν περιφέρεια, να συστήσουμε την αγροτοδιατροφική σύμπραξη , η οποία θεωρούμε ότι θα είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στα χέρια των επιχειρηματιών, των επιχειρήσεων της Δυτικής Μακεδονίας , ώστε να προβάλλουν, να προωθήσουν και να διαδώσουν τα προϊόντα της περιφέρειας. Ταυτόχρονα, θα υπάρξουν και άλλες δράσεις εκπαιδευτικού και συμβουλευτικού χαρακτήρα προς το υπουργείο και την περιφέρεια».
Στόχος είναι να συμμετέχουν στην αγροτοδιατροφική σύμπραξη όλες οι επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας που παράγουν και τυποποιούν προϊόντα . Αυτό, όπως λέει ο κ. Γιαννόπουλος, δεν μπορεί να γίνει από την μια μέρα στην άλλη, αφού ο στόχος είναι μακρινός . Όλοι θα μπορούν να μπουν, αλλά θα τεθούν και κάποια αυστηρά κριτήρια, ενώ όπως λέει ο ίδιος: «Οι επιχειρήσεις μας πρέπει να δυναμώσουν και να φέρουν επάξια αυτό το σήμα που θέλουμε να φέρουμε σαν brand name, το οποίο να περάσει στη συνείδηση του κόσμου και των καταναλωτών».
Το σήμα ποιότητας θα αφορά όλες τις επιχειρήσεις που θα καλύπτονται στην «ομπρέλα» της αγροτοδιατροφικής σύμπραξης , για ποιοτικά προϊόντα που παράγονται στην περιοχή. Το εν λόγω brand name θα προστατεύει και την πρώτη ύλη αλλά και τη συνταγή του προϊόντος . Τέτοια θα μπορούσαν να είναι όλα τα προϊόντα τροφίμων που παράγει η περιοχή μας,. λ.χ. τα όσπρια, τα τυροκομικά, τα άλευρα , χυμοί, κρασιά και πολλά ακόμη.
Το εν λόγω εργαλείο θα δώσει προστιθέμενη αξία στα προϊόντα και το στοίχημα είναι μεγάλο. Η Δυτική Μακεδονία έχει δυνατό όνομα στη συνείδηση του καταναλωτή, για προϊόντα που παράγονται με αγνό τρόπο, και ευρύτερος στόχος, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να καμφθούν οι όποιες αντιδράσεις για τα όσα ακούγονται περί «ελληνοποιήσεων» προϊόντων, που ανησυχούν τους καταναλωτές. «Με την αγροτοδιατροφική σύμπραξη βάζουμε ένα στοίχημα, να δημιουργήσουμε την κατάλληλη εικόνα στην καταναλωτή , για τα προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας», σημείωσε ο κ. Γιαννόπουλος.
Επειδή, όμως, ο μεγαλύτερος καθοδηγητής της αγοράς είναι το μικρό παιδί, μια από τις σημαντικές δράσεις, είναι να απευθυνθεί η αγροτοδιατροφική σύμπραξη να απευθυνθεί στα παιδιά, στρέφοντας τους προς τα τοπικά προϊόντα.
Τα επόμενα βήματα, είναι η υπογραφή του καταστατικού με τις πρώτες 28 επιχειρήσεις, ενώ σε ένα 10ήμερο θα γίνει η γενική συνέλευση, στην οποία θα εκλεγούν τα 6 μέλη εκπροσώπων των επιχειρήσεων ,με το Δ.Σ. να πλαισιώνεται και από 5 περιφερειακούς συμβούλους.