www.biopoiotita.gr

Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2013

Το 77% των Ευρωπαίων θα πλήρωνε περισσότερα για πράσινα προϊόντα




Περίπου το 80% των Ευρωπαίων είναι ιδιαίτερα ανήσυχο για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των αγορών του και μόλις το ¼ ισχυρίζεται ότι αγοράζει «συχνά» πράσινα προϊόντα, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Ευρωβαρομέτρου.

Το 54% των 25,000 ερωτηθέντων στην έρευνα του Ευρωβαρομέτρου, που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή (5 Ιουλίου), ισχυρίζεται ότι «μερικές φορές» αγοράζει προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον.
Περίπου το ήμισυ των Ευρωπαίων θα ήθελε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες για περιβαλλοντικούς λόγους, ωστόσο νιώθει ότι δεν έχει κατάλληλη πληροφόρηση και δεν εμπιστεύεται τους πράσινους ισχυρισμούς των παραγωγών.
Με τα φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα να γίνονται γενικά πιο ακριβά, το ζήτημα για το πώς θα στραφούν οι καταναλωτές σε πράσινα προϊόντα παραμένει.
Ο Επίτροπος Περιβάλλοντος Janez Potočnik θεωρεί πως η καλύτερη σήμανση θα μπορούσε να βοηθήσει.
«Φυσικά όλοι μας θα θέλαμε να δούμε περισσότερα πράσινα προϊόντα στα ράφια μας, ωστόσο αυτή η έρευνα δείχνει ότι οι περισσότεροι από εμάς είμαστε μπερδεμένοι από τους πράσινους ισχυρισμούς και δεν τους εμπιστευόμαστε», υπογράμμισε. «Αυτό δεν είναι καλό για τους καταναλωτές, και δεν επιβραβεύει εκείνες τις εταιρείες που πραγματικά προσπαθούν».
Η έρευνα έρχεται λίγο καιρό μετά την ανακοίνωση της ΕΕ για τις διαβουλεύσεις με τις επιχειρήσεις, πολίτες, ΜΚΟ και άλλες οργανώσεις περί βελτίωσης των τρόπων μέτρησης του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των προϊόντων.
Η διεύθυνση περιβάλλοντος της Κομισιόν αναπτύσσει μια μέθοδο αξιολόγησης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος ενός προϊόντος με βάση την εκτίμηση του κύκλου ζωής.
Ο Adrian Harris, επικεφαλής της Adrian Harris, Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος των Μηχανικών Βιομηχανίας, είπε στην EurActiv ότι η τωρινή σήμανση Ecodesign είναι επαρκής ενώ τυχόν νέες προσεγγίσεις θα μπορούσαν να αυξήσουν το κόστος και την πολυπλοκότητα για τους καταναλωτές, με αμφισβητήσιμα οφέλη.
Το 77% των ερωτηθέντων είπε επίσης ότι θα ήθελαν να πληρώνουν περισσότερα χρήματα για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα εάν ήταν σίγουροι ότι αυτά τα προϊόντα είναι πράγματι «πράσινα».


Πηγή: http://euractiv.gr