Το διατροφικό σκάνδαλο με τις διοξίνες, που έπληξε τη Γερμανία στις αρχές του 2011, προκάλεσε έκρηξη στη ζήτηση βιολογικών προϊόντων. Ήταν, κατά συνέπεια, αναμενόμενη η επιβράδυνση των ρυθμών ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς πέρυσι, καθώς ο «θόρυβος» από τη συγκεκριμένη υπόθεση είχε κοπάσει. Ακόμη κι έτσι, όμως, οι επιδόσεις της συγκεκριμένης αγοράς υπήρξαν καλές: το 2012, τα γερμανικά νοικοκυριά διέθεσαν 7 δισεκ. ευρώ για την αγορά βιολογικών τροφών, ποσό που συνιστά αύξηση της τάξης του 6% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο έτος.
Πάντως, ότι μέρος του ποσοστού αυτού θα πρέπει να αποδοθεί στις αυξήσεις των τιμών. Ενδεικτικά, όσον αφορά στα φρέσκα προϊόντα, ενώ ο τζίρος αυξήθηκε το 2012 κατά 4,5%, ο όγκος των προϊόντων που διατέθηκαν ενισχύθηκε κατά 2,8%. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι υπάρχουν έντονες διαφοροποιήσεις στις τιμές των επιμέρους προϊόντων.
Για παράδειγμα, στα πουλερικά, τα λουκάνικα, το γιαούρτι, τα φρούτα και τα αυγά παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές, με αποτέλεσμα η ποσοστιαία αύξηση του τζίρου να ξεπερνά την αντίστοιχη σε επίπεδο όγκου πωλήσεων – μάλιστα, για το κρέας, τις κονσέρβες, τα αλκοολούχα ποτά, τα δημητριακά και το διατροφικό λίπος, οι αυξήσεις αυτές ξεπέρασαν το 10%. Το ακριβώς αντίθετο συνέβη με το γάλα, το τυρί, το βούτυρο, τις πατάτες και τα μη αλκοολούχα ποτά – όσον αφορά σε αυτά τα προϊόντα, ο τζίρος από τις πωλήσεις μειώθηκε.
Συνολικά, πέρυσι, το μερίδιο των βιολογικών προϊόντων στη γερμανική αγορά ειδών διατροφής διαμορφώθηκε στο 3,9%. Όσον αφορά στο δίκτυο διάθεσης, το 50% αναλογεί στα καταστήματα λιανικού εμπορίου ειδών διατροφής, το 31% στα εξειδικευμένα καταστήματα βιολογικών προϊόντων, ενώ το 18% στα «λοιπά σημεία πώλησης», όπως αρτοποιία, κρεοπωλεία, πρατήρια καυσίμων, λαϊκές αγορές κ.λπ.
Πάντως, ότι μέρος του ποσοστού αυτού θα πρέπει να αποδοθεί στις αυξήσεις των τιμών. Ενδεικτικά, όσον αφορά στα φρέσκα προϊόντα, ενώ ο τζίρος αυξήθηκε το 2012 κατά 4,5%, ο όγκος των προϊόντων που διατέθηκαν ενισχύθηκε κατά 2,8%. Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι υπάρχουν έντονες διαφοροποιήσεις στις τιμές των επιμέρους προϊόντων.
Για παράδειγμα, στα πουλερικά, τα λουκάνικα, το γιαούρτι, τα φρούτα και τα αυγά παρατηρήθηκε μεγάλη αύξηση στις τιμές, με αποτέλεσμα η ποσοστιαία αύξηση του τζίρου να ξεπερνά την αντίστοιχη σε επίπεδο όγκου πωλήσεων – μάλιστα, για το κρέας, τις κονσέρβες, τα αλκοολούχα ποτά, τα δημητριακά και το διατροφικό λίπος, οι αυξήσεις αυτές ξεπέρασαν το 10%. Το ακριβώς αντίθετο συνέβη με το γάλα, το τυρί, το βούτυρο, τις πατάτες και τα μη αλκοολούχα ποτά – όσον αφορά σε αυτά τα προϊόντα, ο τζίρος από τις πωλήσεις μειώθηκε.
Συνολικά, πέρυσι, το μερίδιο των βιολογικών προϊόντων στη γερμανική αγορά ειδών διατροφής διαμορφώθηκε στο 3,9%. Όσον αφορά στο δίκτυο διάθεσης, το 50% αναλογεί στα καταστήματα λιανικού εμπορίου ειδών διατροφής, το 31% στα εξειδικευμένα καταστήματα βιολογικών προϊόντων, ενώ το 18% στα «λοιπά σημεία πώλησης», όπως αρτοποιία, κρεοπωλεία, πρατήρια καυσίμων, λαϊκές αγορές κ.λπ.
INTZEIDIS Consulting
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου