www.biopoiotita.gr

Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

Εξωστρέφεια και ελληνικά προϊόντα, η λύση στην κρίση

ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Από αριστερά προς τα δεξιά Αθανάσιος Σκορδάς υφυπουργός Ανάπτυξης, Κωνσταντίνος Μίχαλος πρόεδρος ΕΒΕΑ, Γιώργος Αυλωνίτης καθηγητής Μάρκετινγκ Οικονομικού Πανεπιστημίου

Του Γιώργου Μανέττα

gmanettas@pegasus.gr

Την ανάγκη στήριξης των ελληνικών προϊόντων, ως απαραίτητη προϋπόθεση για να βγει η Ελλάδα από την κρίση επεσήμαναν χθες εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου της χώρας στο πλαίσιο συνεδρίου με θέμα «Προϊόν Ελληνικό! Δύναμη Ανάπτυξης & Εξωστρέφειας της Ελληνικής Οικονομίας».

Παράλληλα, τόνισαν ότι τα ελληνικά προϊόντα έχουν τεράστιες δυνατότητες στο εξωτερικό λόγω της υψηλής ποιότητάς τους και κάλεσαν την κυβέρνηση να διευκολύνει τις εγχώριες εταιρείες στην προσπάθειά τους να γίνουν πιο εξωστρεφείς.

Μάλιστα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), Δημήτρης Λακασάς ανέφερε ότι η Ελλάδα θα ανακάμψει οικονομικά με «όχημα την εξωστρέφεια και πιο συγκεκριμένα όταν επιτύχει το 50% του ΑΕΠ της να προέρχεται από τις εξαγωγές αγαθών - υπηρεσιών καθώς και όταν επιτύχει να υποκαταστήσει κατά 30% τις εισαγωγές της από ελληνικής παραγωγής προϊόντα.


«Με την υιοθέτηση του σλόγκαν «Παράγω και Εξάγω», η ενίσχυση της ελληνικής παραγωγής θα έρθει με δύο τρόπους: 1) Αύξηση της εγχώριας ζήτησης για τα ελληνικά προϊόντα και 2) διεύρυνση των ελληνικών εξαγωγών στις διεθνείς αγορές» υπογράμμισε ο κ. Λακασάς και συνέχισε λέγοντας πως «είναι αναγκαίο να αλλάξουμε επειγόντως καταναλωτικές συνήθειες και να καλλιεργήσουμε μια κουλτούρα εσωστρέφειας στην κατανάλωσή μας».

Τι είναι ελληνικό 

Ιδιαίτερα αναφορά έγινε και στα κριτήρια που πρέπει να πληροί ένα προϊόν για να θεωρηθεί ελληνικό. Οι περισσότεροι συμφώνησαν ότι ο τόπος παραγωγής, τα φορολογικά έσοδα που συνεισφέρει στα Κρατικά Ταμεία, αλλά και οι θέσεις εργασίας που συντηρεί πρέπει να είναι τα κριτήρια για τον καθορισμό του.

Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Αθανάσιος Σκορδάς από το βήμα του συνεδρίου ξεκαθάρισε πάντως ότι βασικό κριτήριο βάσει του οποίου ένα προϊόν θα μπορεί να χαρακτηρίζεται και να προβάλλεται ως ελληνικό είναι η σύνδεσή του με την παραγωγική διαδικασία και τι βιώσιμες θέσεις εργασίας δημιουργεί η παραγωγή του.

Σημείωσε ακόμη ότι η Επιτροπή που έχει συσταθεί είναι της άποψης ότι το ελληνικό σήμα πρέπει να είναι προαιρετικό και να απονέμεται στα προϊόντα που παράγονται στην Ελλάδα, ενώ πρόσθεσε ότι η υιοθέτηση ελληνικού σήματος θα οδηγήσει στη διακοπή μιας άναρχης χρήσης της ελληνικής σημαίας στις συσκευασίας των προϊόντων.

Η κρίση δεν θα ξεπεραστεί με ελληνικά σημαιάκια, αλλά με μια εμπορική πολιτική έντιμη για τον καταναλωτή, με υψηλής ποιότητας προϊόντα που θα βρουν τη θέση τους στις διεθνείς αγορές, είπε χαρακτηριστικά.

Παραγωγή

Από την άλλη πλευρά ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της ΚΕΕΕ, Κωνσταντίνος Μίχαλος αφού σημείωσε ότι «η Ελλάδα χρειάζεται να παράγει περισσότερα προϊόντα, τα οποία θα εξάγονται και θα καταναλώνονται όχι μόνο εντός, αλλά και εκτός των συνόρων της», τόνισε ότι η σήμανση των ελληνικών προϊόντων, οφείλει να λάβει εξωστρεφή αντί για εσωστρεφή χαρακτήρα, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση ενός αναγνωρίσιμου και ελκυστικού brand name στις διεθνείς αγορές.

Να σημειωθεί ότι στο συνέδριο μίλησαν μεταξύ άλλων η πρόεδρος του ΠΣΕ, Χριστίνα Σακελλαρίδη, ο πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου, Αλκιβιάδης Καλαμπόκης, ο πρόεδρος της Σελόντα, Βασίλης Στεφανής, οικονομικός διευθυντής της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Νίκος Ζέρβας, ο Executive Director της Όλυμπος, Βασίλης Στεφανής.

Ημερησία
InfoGnomon
http://www.inews.gr/0/exostrefeia-kai-ellinika-proionta-i-lysi-stin-krisi.htm