www.biopoiotita.gr

Παρασκευή, 15 Φεβρουαρίου 2013

Πόλεμος τιμών στην κινητή τηλεφωνία


Στα χαρακώματα βρίσκονται οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, καθώς η κρίση "διώχνει" τους καταναλωτές που αναζητούν φθηνότερες επιλογές και συνήθως καταφεύγουν στην καρτοκινητή τηλεφωνία, όπου η πίτα αγγίζει το 1 δισεκ. ευρώ.
Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στην Ελλάδα βιώνουν και αυτές την οικονομική κρίση, βλέποντας την πτώση των εσόδων τους να συνεχίζεται αδιάλειπτα τα τελευταία χρόνια. Έτσι και το 2012 ήταν μία δύσκολη χρονιά στην κινητή τηλεφωνία, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν φθηνότερες επιλογές, αλλάζουν πακέτα σύνδεσης ή στρέφονται προς την καρτοκινητή τηλεφωνία.
Οι εταιρείες από την πλευρά τους βλέποντας την πτώση των εσόδων τους και την αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών έχουν σπεύσει να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Περισσότερες υπηρεσίες σε χαμηλότερη τιμή

Σημαντική ήταν η διαπίστωση ότι οι καταναλωτές ζητούν χρόνο ομιλίας για όλα τα δίκτυα και όχι μόνο για τα δίκτυα στα οποία είναι πελάτες. Επιπλέον, επιδιώκουν να έχουν όσο περισσότερες υπηρεσίες σε όσο το δυνατόν χαμηλότερη τιμή.Με δεδομένο ότι η Cosmote διαθέτει σχεδόν το 51% της αγοράς, η Vodafone με 27,3% και η Wind με 21% έχουν περισσότερο δρόμο για να καλύψουν στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν πελάτες.

Η μάχη για την καρτοκινητή τηλεφωνία - Μάχη για την πίτα των 1 δισεκ. ευρώ

Μάλιστα, η μεγάλη μείωση τελών τερματισμού κλήσεων προς όλα τα δίκτυα, σε 1,269 σεντς από 4,95 σεντς, που τέθηκε σε ισχύ στις αρχές του 2013 άνοιξε νέο μέτωπο για τις εταιρείες κινητής. Τώρα δίνουν τη μάχη για τους χρήστες της καρτοκινητής, που αποτελούν το 40% της συνολικής αγοράς, ενώ ο τζίρος του συγκεκριμένου τομέα
φτάνει το 1 δισεκ. ευρώ. Μάλιστα, καθώς ολοένα και περισσότεροι χρήστες επιλέγουν τα πακέτα της καρτοκινητής τηλεφωνίας, το ενδιαφέρον κορυφώνεται και οι προσφορές αυξάνονται.Πρώτη άνοιξε το χορό η Wind, η οποία εδώ και δύο χρόνια προφέρει πακέτα καρτοκινητής με χρόνο ομιλίας προς όλα τα δίκτυα κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, μηνύματα προς το ίδιο δίκτυο και δώρο χρόνο πλοήγησης στο Διαδίκτυο. 
Επιπλέον, τόσο η Wind όσο και η Vodafone έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τα συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας με σταθερή τηλεφωνία και Ίντερνετ σε ένα κοινό πακέτο.

Αύξηση στις πωλήσεις των smartphones

Ταυτόχρονα, οι ιδιαίτερο ενδιαφέρον εντοπίζεται και στις πωλήσεις συσκευών, όπου παρά την κρίση, οι Έλληνες φαίνεται ότι δεν έχουν χάσει τη διάθεση να αγοράζουν το κινητό που επιθυμούν. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Cacalys, οι εισαγωγές "έξυπνων" κινητών τηλεφώνων (smartphones) παρουσίασαν το 2012 άνοδο της τάξης του 14% σε σχέση με το 2011. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι αποστολές στην Ελλάδα άγγιξαν το 2012 τα 1,6 εκατομμύρια smartphone, έναντι 1,4 εκατομμυρίων το 2011. 
Ωστόσο, λόγω της κρίσης οι Έλληνες προτιμούν τα πιο οικονομικά μοντέλα smartphone. Έτσι, από τα 1,6 εκατομμύρια «έξυπνα» κινητά, τα 600.000 είχαν τιμή έως 199 ευρώ, ενώ άλλα 400.000 κόστιζαν από 200 έως 299 ευρώ. Κάτι που σημαίνει πως τα ακριβότερα μοντέλα, με τιμή πάνω από 300 ευρώ, περιορίστηκαν στις 600.000 συσκευές.