www.biopoiotita.gr

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Εγκρίθηκε το αίτημα για καταχώριση της ονομασίας «Φάβα Φενεού» ως ΠΓΕ

Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Βαγγέλη Αποστόλου εγκρίνεται το αίτημα της «Ένωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών Κιάτου» για καταχώριση ως Προστατευόμενη Γεωγραφική Ένδειξη της ονομασίας «Φάβα Φενεού», στο Ενωσιακό μητρώο των Προστατευόμενων Ονομασιών Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενων Γεωγραφικών Ενδείξεων (ΠΓΕ), όπως ορίζει ο Εκτελεστικός Κανονισμός 668/2014 της Επιτροπής της 13ης Ιουνίου 2014 για τη θέσπιση κανόνων εφαρμογής του κανονισμού (ΕΕ) αριθμ. 1151/2012.

Επισημαίνεται ότι η απόφαση θα διαβιβαστεί άμεσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες διαδικασίες.

Paseges.gr

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα μια υπηρεσία για την αξιοποίηση της βιομάζας

Παρουσιάστηκε το ΑΙ4Β στο 1ο Thessaloniki Science Festival, που έλαβε χώρα από 14 έως 17 Μαΐου, στην Ηelexpo της Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό έργο για την ελληνική βιομηχανία που παρουσίασε

το Ινστιτούτο Πληροφοριακών Συστημάτων-ΙΠΣΥ (imis.athena-innovation.gr) του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά».

 

Το ΑΙ4Β (www.ai4b.gr), είναι μία καινοτόμα υποδομή πληροφοριακών συστημάτων που έχει στόχο να συμβάλλει στην αποτελεσματική αξιοποίηση της βιομάζας, ανανεώσιμης πηγής ενέργειας με αναγνωρισμένα περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη.

 

Αξιοποίηση της βιομάζας μέσα από εφοδιαστικές αλυσίδες

 

Επιχειρήσεις από όλους τους κλάδους αγροτικής και βιομηχανικής παραγωγής, πρόκειται να ωφεληθούν από τις δυνατότητες που προσφέρει η υποδομή ΑΙ4B. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες στο AI4B, θα έχουν τη δυνατότητα να καταχωρούν στοιχεία (ποσότητες, τύπος, τοποθεσία, κόστος διακίνησης κ.α.) για τη βιομάζα που παράγουν ή αναζητούν, ώστε να μπορούν να εντοπίσουν αγοραστές ή πωλητές αντίστοιχα, ανάλογα με τις προδιαγραφές που θα έχουν θέσει.

 

Η ανάπτυξη και εξάπλωση της χρήσης της βιομάζας χρειάζεται τη συμβολή όλων καθώς τα οφέλη που μπορούν να αποκομιστούν είναι σημαντικά, τόσο για την ανάπτυξη της οικονομίας μέσα από τη συστηματική εκμετάλλευση του μεγάλου δυναμικού βιομάζας που διαθέτει η χώρα μας, όσο και για την προστασία του περιβάλλοντος και τη μείωση του ενεργειακού κόστους στη βιομηχανία.

 

Η υποδομή ΑΙ4Β παρέχει υπηρεσίες που υποστηρίζουν τη δημιουργία εφοδιαστικών αλυσίδων βιομάζας και ανιχνεύουν εναλλακτικές δυνατότητες επεξεργασίας και διάθεσής της. Αποσκοπεί στη δημιουργία συμβιωτικών δικτύων από παραγωγούς και χρήστες/παραγωγούς βιομάζας και στη καθιέρωση οικονομικά και περιβαλλοντολογικά βιώσιμων πρακτικών στον τομέα της βιοενέργειας. Σε αυτό το στάδιο ανάπτυξης, το AI4B συλλέγει και διαθέτει Ανοιχτά Δεδομένα για την προσφορά της βιομάζας σε περιοχές της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

 

Τα Συμβιωτικά Δίκτυα είναι μια καινοτόμα προσέγγιση που δημιουργεί γέφυρες μεταξύ επιχειρήσεων στην Βιομηχανία με σκοπό την κοινή διαχείριση διαθέσιμων πόρων και τη βελτίωση της πρόσβασης στις απαραίτητες πρώτες ύλες. Τα Ανοιχτά Δεδομένα διασφαλίζουν ότι οι υπηρεσίες παρέχονται με διαφανείς και ανοικτές διαδικασίες παρακολούθησης σε όλα τα βήματα της αλυσίδας αξιοποίησης της βιομάζας.

 

Οι επισκέπτες του 1ου Thessaloniki Science Festival είχν πρώτοι την ευκαιρία να δουν ζωντανά τις δυνατότητες της υποδομής AI4B και να ενημερωθούν από την ερευνητική ομάδα του ΙΠΣΥ, το Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Μαΐου 2015στον χώρο του Ερευνητικού Κέντρου «Αθηνά» (Περίπτερο 8 ΔΕΘ).

 

Το ερευνητικό έργο ΑΙ4Β (Υποδομές Πληροφορικής για τη Βελτιστοποίηση Εφοδιαστικών Αλυσίδων σε Συμβιωτικά Δίκτυα Βιοενέργειας με Υπηρεσίες Λογοδοσίας – Δράση «Συνεργασία»/ΕΠΑΝ ΙΙ) συντονίζει το ΙΠΣΥ/ΕΚ "Αθηνά", ενώ στην κοινοπραξία συμμετέχουν οι εξής φορείς: ΕΜΠ-Τμήμα Χημικών ΜηχανικώνΚΑΠΕΕρατοσθένης Μελετητική ΑΕTERO ΕΠΕTWIN NET Πληροφοριακά Συστήματα Ε.Π.Ε.  Αναπτυξιακή Τρικάλων Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑΑναπτυξιακή Εταιρεία Νομού Λάρισας Α.Α.Ε.

 

Περισσότερες πληροφορίες:

Θεόδωρος Δαλαμάγκας, Επιστημονικός Υπεύθυνος του Έργου, dalamag@imis.athena-innovation.gr210 6875403

Τμήμα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Καινοτομίας ΕΚ «Αθηνά», media@athena-innovation.gr210 6875324/ 317


Paseges.gr

Πρώτο σε επιδόσεις το αγουρέλαιο Χαλκιδικής

Δυναμικός παράγοντας ανάμεσα στο ελληνικά και στα ξένα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα εξελίσσεται το αγουρέλαιο Χαλκιδικής, καθώς παρουσιάζει εντυπωσιακές επιδόσεις, όσον αφορά την ποιότητα και τη διατροφική του αξία, συνδυάζοντας ακόμη και τη δυνατότητα χρήσης ισχυρισμών υγείας πάνω στην ετικέτα του, με ό,τι αυτό θα συνεπάγεται στο επίπεδο των τιμών του προϊόντος.

Agronews.gr


Αυτό προκύπτει από έρευνα που διεξήχθη από ειδική επιστημονική ομάδα, σε δείγματα από 32 τυποποιητές της Χαλκιδικής, της εσοδείας 2014-2015, στο πλαίσιο της προσπάθειας που επιχειρεί η Περιφερειακή Ενότητα Χαλκιδικής για την ανάδειξη και στήριξη των τοπικών αγροτικών προϊόντων.

Τα δείγματα αναλύθηκαν από την ομάδα του αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Φαρμακευτικής του Τομέα Φαρμακογνωσίας και Χημείας Φυσικών Προϊόντων του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Προκόπιο Μαγιάτη και προέκυψε ότι ο μέσος όρος των ειδικών πολυφαινολών (δείκτης D3) ήταν στα επίπεδα των 495 mg/kg (εκ των οποίων ελαιοκανθάλη 273 mg/Kg) και το υψηλότερο έφθασε το εξαιρετικό όριο των 1026 mg/kg με ονομασία YANNI’S LIMITED  ΠΟΠ Αγουρέλαιο Χαλκιδικής. Την ίδια στιγμή ο μέσος όρος των αποτελεσμάτων διεθνούς δειγματοληψίας από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια ήταν 330 mg/kg (εκ των οποίων 135 mg/Kg ελαιοκανθάλη), αναδεικνύοντας την ποιοτική υπεροχή του αγουρελαίου της Χαλκιδικής.

Η χημική ανάλυση που έδωσε τα παραπάνω αποτελέσματα της μελέτης πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με την μέθοδο NMR (Nuclear Magnetic Resonance) που έχει δημοσιευθεί (στο  J. Agric. Food Chem. 2012, 60 (47), pp 11696–11703 και J. Agric. Food Chem., 2014, 62 (3), 600–607) και αποδεικνύει την ανώτερη ποιότητα του Αγουρέλαιου Χαλκιδικής σε σχέση με τα υπόλοιπα Ελληνικά και ξένα εξαιρετικά παρθένα ελαιόλαδα, καθώς και την υψηλή διατροφική του αξία, αφού είναι πλούσιο σε Ελαιοκανθάλη και Ελαιασίνη.  Σημειώνεται ότι οι ουσίες αυτές διαθέτουν σημαντική βιολογική δράση και σε αυτές έχουν αποδοθεί αντιφλεγμονώδεις, αντιοξειδωτικές, καρδιοπροστατευτικές και νευροπροστατευτικές ιδιότητες.

Την ενημερωτική εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο κ. Βαγιωνάς (Βουλευτής Περιφερειακής Ενότητας Χαλκιδικής), ο κ. Ταχματζίδης (αντί-περιφερειάρχης αγροτικής οικονομίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας), η κ. Ζωγράφου (Γεωπόνος – Περιφερειακή Σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας της Π. Ε. Χαλκιδικής), επιχειρηματίες του κλάδου και μέλη των τοπικών κοινοτήτων της Π.Ε. Χαλκιδικής.

Αναγκαία η ένταξη της μαύρης κορινθιακής στην UNESCO

Aν εξέτασε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του πρώην Υπουργείου Πολιτισμού το ενδεχόμενο της εγγραφής της παραδοσιακής σταφιδοκαλλιέργειας στον εθνικό κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της χώρας μας, ρωτούν 8 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ σε σχετική ερώτησή τους προς τους Υπουργούς Πολιτισμού - Παιδείας & Θρησκευμάτων και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης - Περιβάλλοντος & Ενέργειας.

Η ερώτηση κατατέθηκε με πρωτοβουλία της βουλευτού Ηλείας του ΣΥΡΙΖΑ Έφης Γεωργοπούλου – Σαλτάρη για το ζήτημα της ένταξης της καλλιέργειας της μαύρης Κορινθιακής Σταφίδας στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO.

Αναλυτικά η ερώτηση: «Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού είχε απαντήσει σε σχετική Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ ότι προτίθενται να εξετάσει το ενδεχόμενο της εγγραφής της παραδοσιακής σταφιδοκαλλιέργειας στον εθνικό κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της χώρας μας, κάτι που είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την εγγραφή της στον Ενδεικτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας (UNESCO).

Στην Ερώτηση γίνεται αναφορά το γεγονός ότι η μαύρη Κορινθιακή σταφίδα είναι ένα από τα σημαντικότερα ιστορικά και παραδοσιακά προϊόντα της χώρας μας και σημειώνεται η τεράστια θρεπτική αξία της αλλά και το ότι αποτελεί ένα μονοπωλιακό προϊόν για τη χώρα μας, αφού στην Ελλάδα καλλιεργείται το 80% της παγκόσμιας παραγωγής. Επίσης, οι βουλευτές υποστηρίζουν ότι η ένταξη της καλλιέργειας της μαύρης Κορινθιακής σταφίδας, ως υπερτροφή, στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO θα δημιουργήσει σημαντικά οφέλη και δυνατότητες στις περιοχές παραγωγής της.

Η Ηλεία είναι μεταξύ των περιοχών που είναι στενά συνδεδεμένη, τόσο παραγωγικά , όσο και ιστορικά με την καλλιέργεια του πολύτιμου, παραδοσιακού προϊόντος της Κορινθιακής Σταφίδας.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν από τους αρμόδιους Υπουργούς να ελέγξουν αν εξέτασε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του πρώην Υπουργείου Πολιτισμού το ενδεχόμενο της εγγραφής της παραδοσιακής σταφιδοκαλλιέργειας στον εθνικό κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της χώρας μας και, εάν ναι, τι προέκυψε από αυτή την διαδικασία.

Επίσης, ρωτούν αν θα προβεί η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού - Παιδείας & Θρησκευμάτων, ως καθ’ ύλιν αρμόδια, στις απαραίτητες ενέργειες για ένταξη της καλλιέργειας της μαύρης Κορινθιακής σταφίδας στην άυλη πολιτιστική κληρονομιά της UNESCO, προωθώντας άμεσα σχετική αίτηση στην Διακυβερνητική Επιτροπή για την Προστασία της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Τέλος θέτουν το ζήτημα της ενεργοποίησης των παραγωγών του συγκεκριμένου προϊόντος ώστε να ενημερωθούν για τα δυνητικά ευεργετήματα που θα προκύψουν από αυτή την ένταξη ώστε να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και ρωτούν τα Υπουργεία πώς θα συμβάλλουν σε αυτό».

Agronews.gr

Δευτέρα 11 Μαΐου 2015

Καινούριο προϊόν για την Coca-Cola Τρία Έψιλον, η Amita Αχλάδι

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, «η νέα γεύση Amita Αχλάδι, συνδυάζει αρμονικά πλούσια θρεπτικά συστατικά και διατροφικά οφέλη, χαρίζοντας την απίθανη γεύση και το αξεπέραστο άρωμα του αχλαδιού. Με όποιον τρόπο και να την απολαύσουμε, η νέα Amita Αχλάδι σίγουρα θα αποτελέσει μια νέα αγαπημένη γευστική συνήθεια.

Παραμένοντας στην κορυφή των προτιμήσεων των Eλλήνων καταναλωτών,  η Amitaμε τη νέα γευστική πρόταση Amita Αχλάδι έρχεται να καλύψει την ανάγκη τους για πληθώρα επιλογών χυμού, ενισχύοντας την ελληνικότητα της μάρκας.

Η Amita, ο πρώτος φυσικός συσκευασμένος χυμός της Ελληνικής αγοράς, εδώ και 32 χρόνια, διατηρεί την πρώτη θέση στην καρδιά των Ελλήνων κερδίζοντας την εμπιστοσύνη τους. Φέτος, για  έβδομη συνεχή χρονιά, έλαβε την πρώτη θέση, στην κατηγορία της, στα Famous Brands 2014, σύμφωνα με τους καταναλωτές και τις προτιμήσεις τους για τις μάρκες με την καλύτερη φήμη ανά κατηγορία προϊόντος. Παράλληλα,με τα καινοτόμα και μοναδικά προϊόντα που δημιουργεί, ανταποκρίνεται στις ανάγκες των καταναλωτών και στις διατροφικές τάσεις, οδηγώντας με αυτόν τον τρόπο τις εξελίξεις στην αγορά χυμού και κερδίζοντας μια σταθερή θέση σε κάθε ελληνικό σπίτι.

Γνωρίζετε ότι:

· Τα αχλάδια περιέχουν πλήθος βιταμινών μεταξύ των οποίων βιταμίνη C, Κ, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, φυλλικό οξύ, αρκετά μέταλλα όπως χαλκός, σίδηρος, κάλιο, μαγγάνιο και μαγνήσιο αλλά και πολλά φαινολικά συστατικά με υψηλή αντιοξειδωτική ικανότητα.

· Τα αχλάδια, αποδίδοντας μόλις 57 θερμίδες και 3,1 γραμμάρια φυτικών ινών ανά 100 γρ. αναποφλοίωτου προϊόντος, μπορούν να αποτελέσουν μέρος ενός διαιτολογίου χαμηλών θερμίδων και υψηλών φυτικών ινών, το οποίο βοηθά τόσο στη διατήρηση ενός υγιούς σωματικού βάρους όσο και στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού αλλά και του πεπτικού μας συστήματος».

Agronews.gr

Με φράουλα, ράσμπερι, ρόδι και δημητριακά το νέο ΔΕΛΤΑ Vitaline Superfruits

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, «ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις της διατροφής και απαντώντας στις ολοένα μεταβαλλόμενες ανάγκες του καταναλωτή, η ΔΕΛΤΑ πρωτοπορεί και πάλι λανσάροντας το νέο Vitaline με Superfruits και δημητριακά. Το νέο Vitaline Superfruits και δημητριακά είναι ένας απολαυστικός γευστικός συνδυασμός φράουλας, ράσμπερι, και ρόδι με δημητριακά.

 

Το νέο Vitaline Superfruits προσφέρει μία μοναδική γευστική εμπειρία, αποδίδοντας όλα τα ευεργετικά οφέλη της αντιοξειδωτικής δράσης, πάντα με 0% λιπαρά και χαμηλές θερμίδες. Αποτελεί ένα απολαυστικό ελαφρύ γεύμα για όσους θέλουν να απολαμβάνουν μία υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή».

Agronews.gr

Σάρωσαν τα κρητικά προϊόντα στην Food Africa 2015

Η Περιφέρεια Κρήτης, η μοναδική Ελληνική Περιφέρεια στην έκθεση,  συμμετείχε με δικό της περίπτερο προβάλλοντας ποιοτικά προϊόντα όπως ελαιόλαδο, είδη αρτοποιίας, σταφίδα, αρωματικά φυτά, μέλι, κ.α.

Την έκθεση, που εγκαινίασε ο υπουργός Βιομηχανίας της Αιγύπτου, επισκέφθηκαν εκατοντάδες επιχειρηματίες, εισαγωγείς τροφίμων, από την Αίγυπτο και τις χώρες της Μ. Ανατολής, όπως επίσης χιλιάδες επισκέπτες που είχαν την ευκαιρία να γευτούν τα Κρητικά προϊόντα. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε,  σήμερα που η χώρα αρχίζει και πάλι να σταθεροποιείται πολιτικά, είναι μεγάλη ευκαιρία για τα Κρητικά προϊόντα να διεισδύσουν ακόμα περισσότερο στην αγορά της Αιγύπτου που αριθμεί περί τα 90 εκ. καταναλωτές. Παράλληλα  επισημάνθηκε από αξιωματούχους της Αιγύπτου και της Ελληνικής Πρεσβείας ότι,  θα ήταν ιδανική η ακτοπλοϊκή διασύνδεση Ελλάδας και Αιγύπτου μέσω Κρήτης, γεγονός που θα ενίσχυε ακόμα περισσότερο το εμπορικό σταυροδρόμι των Ελληνικών, Κρητικών εξαγωγών προς τις χώρες της Αφρικής και της Μ. Ανατολής, με χαμηλότερο κόστος μεταφοράς. Σήμερα οι Ελληνικές επενδύσεις στη χώρα των «Φαραώ» ανέρχονται στα 4 δις ευρώ, (6ος εμπορικός μας εταίρος) με τάσεις συνεχούς ανόδου, ενώ δραστηριοποιούνται 184 Ελληνικές επιχειρήσεις που απασχολούν 130.000 εργαζόμενους.

Η Αντιπεριφερειάχης Κρήτης πρωτογενή τομέα Θεανώ Βρέντζου Σκορδαλάκη αναφερόμενη στην συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης στην 1η Food Africa επισήμανε ότι η Περιφέρεια, στο πλαίσιο του στρατηγικού της σχεδιασμού και της εξωστρέφειας δίνει το παρόν στην έκθεση την κατάλληλη χρονική περίοδο που η χώρα καταρχήν αρχίζει να σταθεροποιείται, και να είναι ραγδαία αυξανόμενες οι οικονομικές-εμπορικές επενδύσεις-συναλλαγές.

«Με τη συμμετοχή μας στην συγκεκριμένη έκθεση η Κρήτη βάζει τα θεμέλια για να αναπτυχθεί το εξαγωγικό εμπόριο του νησιού μας και να διευρυνθούν οι εμπορικές σχέσεις με μια χώρα που αλλάζει «πρόσωπο» ραγδαία. Η Αίγυπτος είναι το μεγάλο «σταυροδρόμι» για τα Κρητικά, τα Ελληνικά προϊόντα προς τις Αραβικές χώρες και την ευρύτερη βόρεια Αφρική» δήλωσε η κ. Βρέντζου και πρόσθεσε: «Στρατηγικός στόχος της Περιφέρειας είναι η εξωστρέφεια της οικονομίας της Κρήτης προς τις αναδυόμενες οικονομικά και εμπορικά χώρες. Αυτό που επιχειρούμε με την συμμετοχή μας στην Food Africa, είναι να ανοίξουμε την πόρτα στα ποιοτικά Κρητικά προϊόντα στην Αίγυπτο με τους 90 εκ. καταναλωτές, στις χώρες της Μ. Ανατολής. Θα επιχειρήσουμε μαζί με όλες τις παραγωγικές τάξεις του τόπου να διοργάνωσουμε ένα επιχειρηματικό φόρουμ μεταξύ Αιγύπτου-Κρήτης ώστε να ισχυροποιηθούν οι οικονομικοί μας δεσμοί. Επιδίωξη μας είναι να γίνει σύντομα το επιχειρηματικό-οικονομικό φόρουμ στην Κρήτη σε συνεργασία και με την πρεσβεία μας στο Κάιρο.

Το περίπτερο της Περιφέρειας Κρήτης επισκέφθηκαν η επικεφαλής της υπηρεσίας ελέγχου ποιότητας, ασφάλειας των τροφίμων στην Αίγυπτο Dr. Rudinah Betarsech, ο Πρόεδρος της IFP Group (οργανωτής εκθέσεων στις Αραβικές χώρες) κ. Aoun Albert, ο αντιπρόεδρος της IFP Group κ. Fadi Kadura, στελέχη της Ελληνικής πρεσβείας στο Κάιρο, αλλά και πολλοί Έλληνες ομογενείς που εκδήλωσαν την χαρά τους για την παρουσία της Ελλάδας στην έκθεση.

Ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Αίγυπτο Χριστόδουλος Λάζαρης, ο οποίος το επόμενο διάστημα τοποθετείται πρέσβης στη Μόσχα,  ανέφερε: «Χαίρομαι καταρχήν που υπάρχει Ελληνική εκπροσώπηση στην έκθεση και μάλιστα τόσο αξιόλογη. Η συμμετοχή της Ελλάδας μέσω της Περιφέρειας Κρήτης είναι στρατηγικής σημασίας θα έλεγα χωρίς υπερβολή. Η Food Africa είναι από τις μεγαλύτερες εκθέσεις προϊόντων στην Αφρική αλλά και στις χώρες της Μ. Ανατολής. Η Αίγυπτος πριν από 5 χρόνια ήταν ο 29ος εμπορικός μας εταίρος και σήμερα είναι ο 6ος κατά σειρά, και αυτό το επιτύχαμε μετά από πολλές προσπάθειες. Στην χώρα εξάγουμε από φρούτα και λαχανικά μέχρι βιομηχανικά, οικοδομικά υλικά ειδικών εφαρμογών. Έχουμε επενδυμένα κεφάλαια ύψους 4 δις ευρώ, και δραστηριοποιούνται 184 επιχειρήσεις με 130.000 θέσεις εργασίας. Η Αίγυπτος εκτιμά ότι η Ελλάδα την έχει επιλέξει ως γεωστρατηγικό της εταίρο στην ευρύτερη περιοχή. Οι πολιτικές σχέσεις εδώ και πάρα πολλά χρόνια είναι άριστες, και επεκτείνονται σε πολλούς τομείς. Οι οικονομικές επενδύσεις-συνεργασίες έχουν ακόμη μεγάλο περιθώριο να αναπτυχθούν. Δεν πρέπει να διστάζουμε, πρέπει να είμαστε ακόμα πιο εξωστρεφείς. Η Αίγυπτος είναι μια μεγάλη αγορά η οποία για τα επόμενα χρόνια φαίνεται ότι θα είναι σταθερή, και θα ενθάρρυνα τους Έλληνες επενδυτές, εξαγωγείς, να στραφούν στην αγορά των 90 εκ. καταναλωτών. Τα 5 τελευταία χρόνια η κερδοφορία της χώρας μας από τις οικονομικές συναλλαγές με την Αίγυπτο ανέρχονται στα 13 δις ευρώ».

 

Ενδιαφέρον από Ιράκ και Ιορδανία

Στην τετραήμερης διάρκειας έκθεση το Κρητικό περίπτερο επισκέφθηκαν μεταξύ άλλων Αιγύπτιοι, Σαουδάραβες, Ιορδανοί, Λιβανέζοι  επιχειρηματίες που ενδιαφέρθηκαν για εισαγωγές Κρητικών προϊόντων στις χώρες τους με προϊόν «ναυαρχίδα» το ελαιόλαδο. Η κ. Βρέντζου υποδέχτηκε μεταξύ άλλων Ιρακινή επιχειρηματία που λειτουργεί μέχρι σήμερα αλυσίδα 50 καταστημάτων σούπερ μάρκετ  που θα αυξηθούν μέχρι το τέλος του έτους σε 250 καταστήματα σε Αραβικές χώρες, και η οποία ενδιαφέρθηκε για την εισαγωγή Κρητικών προϊόντων. Επίσης Ιορδανός επιχειρηματίας με 23 Αραβικές εταιρείες τροφίμων ενδιαφέρθηκε για εισαγωγές Κρητικών προϊόντων.

Τέλος στην έκθεση οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και για το τουριστικό προϊόν της Κρήτης, με την διανομή τουριστικών φυλλαδίων, συγχρόνως προβαλλόταν σε video η τουριστική καμπάνια της Περιφέρειας Κρήτης, ενώ διανέμονταν και  φυλλάδια  για την προώθηση της μοναδικής Κρητικής διατροφής.

Agronews.gr

Ευκαιρία για το ελληνικό ελαιόλαδο η διεθνής συγκυρία

Το μομέντουμ, όπως αυτό διαμορφώνεται από τη μείωση της ισπανικής και της ιταλικής παραγωγής αλλά και, πιο μακροπρόθεσμα, από την αυξητική τάση στην παγκόσμια κατανάλωση ελαιολάδου, φαντάζει ιδιαίτερα ευνοϊκό για το ελληνικό προϊόν. Κάτι που επισημάνθηκε από την πλειοψηφία των ομιλητών οι οποίοι συμμετείχαν στην ειδική ημερίδα για τον ελαιοκομικό τομέα που διοργανώθηκε το Σάββατο 9 Μαϊου στο πλαίσιο του φετινού Athens Food Festival.

Κοινός τόπος, ωστόσο, των τοποθετήσεων ήταν ότι, παρά τα σημαντικά βήματα προόδου που έχουν συντελεσθεί σε επίπεδο branding και προώθησης, υπάρχει αρκετός ακόμα δρόμος που πρέπει να διανυθεί ώστε το ελληνικό ελαιόλαδο να βρει ως επώνυμο προίόν τη θέση που του αξίζει στην παγκόσμια αγορά -αλλά και στην εγχώρια όπου, όπως αναφέρθηκε, το γνωστό διαφανο «μπουκαλάδι με λάδι» άγνωστης προέλευσης εξακολουθεί να δεσπόζει στα τραπέζια πανάκριβων, κατά τα άλλα, ξενοδοχείων και εστιατορίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάσθηκαν, η παγκόσμια κατανάλωση ελαιολάδου διπλασιάσθηκε μέσα στην τελευταία 20ετία με οδηγό τη ζήτηση από μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ (αύξηση 100% της κατά κεφαλήν κατανάλωσης μέσα σε μια 25ετία) και άλλες ανεπτυγμένες χώρες του δυτικού κόσμου ενώ στο παιχνίδι πλέον μπαίνουν και μεγέθη όπως η Κίνα και η Ινδία.

Η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι στην πρώτη θέση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης (με 18 λίτρα ετησίως) ενώ βρίσκεται στην τρίτη θέση στο «μέτωπο» της προσφοράς παράγοντας (κατά μέσο όρο, τα τελευταία χρόνια) 320.000 λίτρα ετησίως, ποσότητα που αντιστοιχεί περίπου στο 15% της παγκόσμιας παραγωγής. Σε επίπεδο, ωστόσο, επώνυμου προϊόντος το ελληνικό μερίδιο είναι κατά πολύ μικρότερο αφού περίπου το 50% εξάγεται σε χύμα μορφή στην Ιταλία.

Όσον αφορά στην επιτραπέζια ελιά, όπως επισημάνθηκε, η μέση παραγωγή των τελευταίων χρόνων ξεπερνάει τους 120.000 τόνους εκ των οποίων οι 80.000 τόνοι εξάγονται.- νούμερο που καθιστά τη χώρα μας σημαντικό παίκτη στη διεθνή αγορά όπου προϊόντα όπως η ελιά Καλαμών έχουν καταφέρει να αποκτήσουν μια διακριτή ταυτότητα που τους εξασφαλίζει εμπορικό πλεονέκτημα.

Ωστόσο, αν και η αυξητική τάση των εξαγωγών σε επίπεδο όγκου είναι εμφανής - χαρακτηριστικά, το 2004-2009 σημειώθηκε άνοδος 100%- προβληματισμό προκαλεί το στοιχείο ότι η αξία τους δεν ακολουθεί τους ίδους ρυθμούς. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάσθηκαν στην ημερίδα, στο παραπάνω διάστημα (2004-2009) η τιμή πώλησης (σε επίπεδο χονδρικής) μειώθηκε κατά 25%.

Agronews.gr

Έκαναν το αβοκάντο dip και επιχειρηµατική ευκαιρία

Έχοντας ως οικογενειακή παρακαταθήκη µια από τις πρώτες φυτείες του φρούτου που στήθηκαν στο νησί το µακρινό 1971, ο επικεφαλής της εταιρείας, Μανώλης Λεράκης, αποφάσισε να προχωρήσει στη δηµιουργία µιας καινοτόµας σειράς αλειµµάτων (dips) από φρέσκο πολτό αβοκάντο και τα οποία προορίζονται για µαγειρική χρήση ή ως συνοδευτικά γευµάτων. Το προϊόν έκανε ντεµπούτο το Νοέµβριο του 2014 στη SIAL από την οποία έφυγε µε µια Παγκόσµια ∆ιάκριση Καινοτοµίας ενώ τον ίδιο µήνα κλείστηκαν και οι πρώτες εµπορικές συµφωνίες.

Κατά κύριο λόγο διατίθεται στο εξωτερικό (Γερµανία, ΗΠΑ, Ηνωµένα Αραβικά Εµιράτα) ενώ πρόσφατα ξεκίνησε και η διάθεση σε επιλεγµένα καταστήµατα delicatessen στην Κρήτη, το νοµό Αττικής και τη Θεσσαλονίκη.

Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη σοβαρή προσπάθεια   του αβοκάντο όχι µόνο στη χώρα µας αλλά και σε παγκόσµια κλίµακα. Όπως λέει στην Agrenda, o κ. Λεράκης, για τις ανάγκες της επιχείρησης δηµιουργήθηκε µε χρηµατοδότηση του ΕΣΠΑ µια σύγχρονη µονάδα επεξεργασίας και τυποποίησης στα Χανιά η οποία κόστισε περί τα 240.000 ευρώ. Η πρώτη ύλη προέρχεται από τα περίπου 8 στρέµµατα που καλλιεργεί η οικογένεια αλλά, δεδοµένου ότι αυτά δεν επαρκούν, και από παραγωγούς του νησιού. Στους λίγους µήνες δραστηριοποίησής της η Avoel έχει απορροφήσει 5 τόνους αβοκάντο ενώ ο κ. Λεράκης αντιµετωπίζει περίπου ως φυσική εξέλιξη τη µετάβαση µέσα σε δυο χρόνια από τώρα στη συµβολαιακή γεωργία. «Χρειαζόµαστε καρπούς µε συγκεκριµένες προδιαγραφές όσον αφορά π.χ. τη λιπαρότητα ή το επίπεδο ωρίµανσης. Εποµένως εκτιµώ ότι µόλις «µεγαλώσουµε» λιγάκι ως εταιρεία µόνο µε αυτή τη συνεργατική σχέση θα µπορούµε να εξασφαλίσουµε την πρώτη ύλη που επιθυµούµε στις απαιτούµενες ποσότητες. Οι συνεργαζόµενοι παραγωγοί θα  γνωρίζουν, βεβαίως, εκ των προτέρων την τιµή διάθεσης του προϊόντος τους», τονίζει.

Agronews.gr

Ελληνικό µαρόν γλασέ µε κάστανα απ’ το Πάικο

Όπως πληροφορείται η Agrenda, οι επενδυτές έχουν προχωρήσει στην ενοικίαση ενός απενεργοποιηµένου εργοστασίου των Αφών Χαϊτογλου στη ΒΙΠΕ Σταυροχωρίου και έχουν ήδη ξεκινήσει την εγκατάσταση των µηχανηµάτων προκειµένου να είναι έτοιµο να λειτουργήσει τη φετινή εµπορική σεζόν που ξεκινά το Σεπτέµβριο. Μάλιστα, έχουν προσεγγίσει καλλιεργητές από τα καστανοχώρια της περιοχής του όρους Πάικου δηλώνοντας την πρόθεσή τους να απορροφήσουν το σύνολο της παραγωγής που φτάνει τους 1.000 τόνους. Όπως ανέφεραν, η τιµολόγηση θα πραγµατοποιείται λίγο πριν τη συγκοµιδή σύµφωνα µε τις τρέχουσες τιµές της αγοράς και ανάλογα µε την ποιότητα του προϊόντος.

Το κόστος της επένδυσης υπολογίζεται σε 2,5-3 εκατ. ευρώ τα οποία, σύµφωνα µε τον πρόεδρο του Επιµελητηρίου Κιλκίς, Παύλο Τονικίδη που έφερε τους επιχειρηµατίες σε επαφή µε τους παραγωγούς, θα προέλθουν εξ ολοκλήρου από ίδια κεφάλαια. Γεγονός που δηµιουργεί βάσιµες… υποψίες ότι πίσω από το εγχείρηµα βρίσκεται κάποια από τις µεγάλες  ιταλικές βιοµηχανίες επεξεργασίας κάστανου που προµηθεύονται πρώτη ύλη από την Ελλάδα.

Ως εµπνευστής του έργου πάντως και άνθρωπος που «τρέχει» το πρότζεκτ εµφανίζεται ο Μιχάλης ∆ιακοµιχάλης, επιχειρηµατίας µε καταγωγή από την Κάλυµνο και µακρόχρονη επιτυχηµένη παρουσία στον κλάδο των ταµειακών µηχανών. Σύµφωνα µε τον ίδιο, σε πρώτη φάση το βάρος θα δοθεί στην επεξεργασία του φρέσκου κάστανου (στοιχειώδης αποστείρωση για µεγαλύτερη διάρκεια ζωής), στο προψηµένο κάστανο και σε προϊόντα ζαχαροπλαστικής όπως το φηµισµένο µαρόν γλασέ και οι πάστες. Σε βάθος χρόνου, η παραγωγή µπορεί να επεκταθεί σε ακόµα πιο πρωτότυπα προϊόντα όπως σνακ ή και µπίρα από κάστανο.

Agronews.gr